اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

نظام آموزشی به اقتصاد مقاومتی توجه نکرده است/شروع به کار دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی

رئیس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی اظهار امیدواری کرد، روزی استادان اقتصاد، نمایندگان مجلس، وزرا و حتی رئیس‌جمهورهای آتی از فارغ التحصیلان دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی باشند.

نظام آموزشی به اقتصاد مقاومتی توجه نکرده است/شروع به کار دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم آغاز اولین ترم مجازی دانشگاه مردمی اقتصادی مقاومتی صبح امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الله عبدالملکی، رئیس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی ضمن اشاره به اینکه این دانشگاه یک دانشگاه رسمی نبوده و یک محیط مردمی برای ترویج مبانی اقتصاد مقاومتی در بین همه مردم است، گفت: بیشترین قالب مورد استفاده برای آموزش، قالب رسمی فضای دانشگاهی کشور است اما متاسفانه ما در دانشگاه‌های رسمی رشته اقتصاد مقاومتی نداریم.

رئیس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در بیان اینکه ترم اول دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی از 4 شنبه هفته جاری مورخ 8 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، بیان کرد: در ترم اول، 2 واحد در ساعت 5 الی 7 بعد از ظهر 4 شنبه‌ها به مدت 12 هفته برگزار خواهد شد.

*نظام آموزشی به اقتصاد مقاومتی ورود نکرده است

عبدالملکی در تشریح جزئیات برگزاری کلاس‌ها گفت: علاقمندان به شرکت در این کلاس‌ها بدون در نظر گرفتن هیچ محدودیت سنی، دانشی و بدون هیچ پیش‌نیاز می‌توانند با ارسال عدد 8 به سامانه پیامکی 30005758 نسبت به ثبت نام در این کلاس‌ها اقدام کنند.

وی افزود: در پایان هر دوره مشابه ترم رسمی دانشگاه امتحان پایان دوره برگزار شده و همچنین تعداد غیبت‌ها از 3 جلسه نباید فراتر رود، همچنین هزینه این کلاس‌ها برای متقاضیان رایگان است.

رئیس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در تشریح این نکته که نظام آموزشی کشور به مبحث اقتصاد مقاومتی ورود نکرده است، گفت: علی رغم اینکه بیش از 10 سال از ابلاغ سیاست‌های حضرت آقا در ارتباط با اقتصاد مقاومتی می‌گذرد، اما فضای رسمی آموزشی کشور به این مسئله ورود نکرده و ما امیدواریم در دولت آتی بتوانیم، این دانشگاه مردمی را به دانشگاه رسمی مجازی تبدیل کنیم.

*امیدوارم روزی رئیس جمهور از دانشگاه اقتصاد مقاومتی فارغ التحصیل شود

عبدالملکی ادامه داد: امیدوارم روزی، اساتید اقتصاد، نمایندگان مجلس، وزرا و حتی رئیس‌جمهورهای آتی از فارغ التحصیلان این دانشگاه باشند.

وی با اشاره به اسامی اساتید ترم اول دانشگاه مردمی اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در ترم ابتدایی ، آقای دکتر خاندوزی، دکتر ایزدخواه، دکتر سیاح، دکتر عباسی، دکتر زنگنه و سایر اساتید با دانش تدریس را بر عهده دارند.

رئیس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی گفت: خیزش در راستا تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به افزایش آگاهی توده مردم از مبانی اقتصادی دارد و در این دانشگاه قصد داریم این آگاهی را ارتقا دهیم.

عبدالملکی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیاز به حداقل 400 هزار پژوهشگر داریم که بتوانند به ترویج و توسعه مبانی اقتصاد مقاومتی در تمامی سطوح بپردازند و در انقلاب اسلامی به ایفای نقش بپردازند.

وی افزود: فیلم تمامی این کلاس‌ها با بهترین کیفیت ضبط شده و برای عموم در تارنماهای مرتبط قابل دسترسی است، از طرفی این کلاس‌ها به صورت برخط در سامانه‌های اعلامی قابل دسترسی است.

عبدالملکی ادامه داد: این کلاس ها حتی برای دانش آموختگان علم اقتصاد و اساتید دانشگاه نیز آورده جدید دارد و پیشنهاد می‌کنم، همه در این رویداد شرکت کنند.

رئیس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در پایان گفت: سرفصل‌های این دانشگاه در تمامی سطوح در برگیرنده اقتصاد اعم از اقتصاد خانواده، اقتصاد کلان و سایر مباحث مرتبط با این رشته را با نگرش اقتصاد مقاومتی جاری است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول