اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

کواکبیان: شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها مو را از ماست بیرون بکشد/ لیبرال‌ها را به دولتم راه نمی‌دهم

معتقدم که باید زمینه بحث‌های مالی مو را از ماست بیرون بکشیم و شورای نگهبان در این زمینه هرچه بیشتر دقت کند بهتر است.

کواکبیان: شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها مو را از ماست بیرون بکشد/ لیبرال‌ها را به دولتم راه نمی‌دهم

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی با مصطفی کواکبیان، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

نگران رد صلاحیتم نیستم

- نگران نیستیم که رد صلاحیت شوم؛ ضمن اینکه زیربار مسئولیت رفتن برای ما چندان خوشایند نیست؛ لذا ما بر اساس وظیفه گمان می‌کنیم که خواهیم توانست باری را از روی دوش ملت برداریم.

- بر خلاف دفعه گذشته که من بیشتر راغب بودم، اما این بار یک تکلیف حزبی روی دوش ما گذاشته شده که باید دید تکلیف چه می‌شود.

لیست اموالم را علنی می‌کنم

- من در مجلس هم اعلام کردم اموال خودم را علنی می کنم.

- امسال با توجه به موضوع کرونا چندان نمی‌شود سفر‌های استانی داشت و اجتماعات پرشور میلیونی یا هزاران نفری برگزار کرد؛ بلکه بستر تبلیغات بیشتر در بستر فضای مجازی و اقدامات این چنینی است، لذا من گمانم این است که انتخابات امسال یکی از کم هزینه‌ترین انتخابات برای نامزد‌ها خواهد بود.

شورای نگهبان مو را از ماست بیرون بکشد

- یکی از برنامه‌های اساسی من بحث فساد ستیزی است. ما نباید تعارف کنیم و کسی که پاشنه آشیل دارد حالا بحث‌های مالی یا رانت خانوادگی و یا هر رانت دیگری اصلا نباید نام نویسی کند.

- معتقدم که باید در این زمینه مو را از ماست بیرون بکشیم و شورای نگهبان در این زمینه هرچه بیشتر دقت کند بهتر است.

- اینکه در مسائل سیاسی یک نفر نظر خاصی دارد چندان نباید در این باره سخت گیری کرد، اما در بحث‌های مالی باید هر چه بیشتر سخت‌گیری شود و فرقی هم ندارد که اصلاح طلب اصولگرا و یا مستقل است.

- معتقدم که حتما باید روشن شود که هر کسی چه هزینه‌هایی دارد و چگونه در انتخابات خرج می کند و در سوابق زندگی اش هم نشان داده باشد که فرد پاک‌دستی است و اگر نیست اصلا نباید نامش برده شود و اگر هم هست نباید تایید صلاحیت شود.

رئیسی خوب وارد میدان مبارزه با فساد شده است

- من در چندجا و در توئیت هایم هم حرکت‌های ضد فساد آقای رئیسی را تایید کردم.

- در برخی از بحث‌های اساسی نظیر سند تحول قضائی و یا جلوگیری از سو استفاده‌های مالی و منشور حقوق شهروندی و بسیاری از مسائلی که تاکید آقای رئیسی بوده من طرفداری کردم و او واقعا خوب وارد میدان شده است.

- من شاهدم که کارخانه‌هایی را مجددا احیا کرده اند و دست‌هایی که سابقه فساد داشتند را قطع می‌کنند؛ این‌ها خوب است، اما همه جانبه نیست.

دولت روحانی می‌توانست چالاک‌تر از این عمل کند

- من معتقدم که دولت آقای روحانی جدای از اینکه بحث این سه سال تحریم‌ها را داشته و جدای از اینکه با موضوع کرونا درگیر بوده می توانست چابک و چالاک‌تر از این در بسیاری از بحث‌ها به خصوص موضوع معیشت عمل کنند.

لیبرال‌ها را به دولتم راه نمی‌دهم/  پنج وزیر اصلی‌ام را قبل از انتخابات معرفی می‌کنم

- ۵ وزیر را به عنوان وزرای محوری کابینه قبل از انتخابات حتما معرفی خواهیم کرد و معاونین هم معرفی خواهند شد؛ این پنج وزیر وزیر اقتصاد، وزیر کشور ، وزیر خارجه، وزیر اطلاعات و وزیر دفاع هستند.

- در نظر داریم حتما این ۵ وزارت خانه و معاونان مختلف آن را قبل از روز رای گیری به مردم معرفی کنیم.

- من حتما افرادی را به خصوص در بحث اقتصاد معرفی خواهم کرد که گرایششان اقتصاد آزاد لیبرالیستی نباشد و بحث را به این سمت ببرند که معیشت مردم و اقشار ضعیف جامعه بهبود بخشیده شود بدون اینکه بخواهیم یارانه را بیشتر کنیم.

- من الان در مورد وزارت اقتصاد دست کم ۵ گزینه در ذهن دارم، اما دلیلی ندارد نامشان را ببرم.

برخی انتقادات به برجام وارد است اما دستاورهای خوبی هم داشته است

- من معتقدم که ممکن است برخی انتقادات به برجام وارد باشد، اما خداوکیلی دستاورهای خوبی هم برای کشورمان داشته که برخی هم این دستاورد‌ها را به طور کلی نادیده می‌گیرند.

- ما با آن قطعنامه‌هایی که در دولت احمدی نژاد برای کشور درست شد رفته بودیم ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل؛ ما آن قطعنامه‌ها را یک جا لغو کردیم که این اقدام خوبی بود و بعد آمدیم گفتیم که انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، اما قبلش به ما می گفتند که شما قاچاقچی هستید، یعنی انرژی هسته‌ای مارا به رسمیت نمی شناختند که در برجام ما آمدیم و انرژی هسته‌ای خود را به رسمیت شناساندیم.

نباید از دیگران نامزد قرضی و نیابتی بگیریم

- تا کنون اصلا مصداقی صحبت نشده است. ما درباره بحث علی لاریجانی هم بار‌ها گفته ایم که تجربه نشان داده که نباید از دیگران نامزد قرضی و نیابتی بگیریم.

- اصلا بحثی درباره حضور لاریجانی در میان اصلاح طلبانی که در نهاد اجماع ساز حضور دارند شنیده نشده است.

- شرط نهاد اجماع ساز این است که یک فرد اصلاح طلب گزینه نهایی ما باشد، قطعا خمیرمایه لاریجانی اصولگراست و خودش هم قبول دارد و جایی نگفته که اصلاح‌طلب است.

علی لاریجانی خودش دلش می‌خواست FATF تصویب شود

- در موضوعاتی مثل CFT و FATF و پالرمو، چون خود لاریجانی دلش می‌خواست جریان وسطی می‌آمد کمک ما و معمولا این طرح‌ها مصوب می‌شد و این واقعیت مجلس دهم بود.

- من می‌توانم بگویم که حدود ۲۰ رای ما آمطرح کردیم که تصویب نشد و دلیلش هم این بود که جریان وسط همراهی نمی‌کرد و آن سو هم اصلاقرار نبود همکاری کند. راس دولت هم هرگز نگفته است که اصلاح طلب است و الان هم نمی‌گوید حالا بله اگر اصلاح طلبان نبودند این‌ها رای نمی‌اوردند بله من این را قبول دارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول