اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفت‌وگوی بارزانی و بلینکن درباره مسائل مهم عراق

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر منطقه کردستان عراق، پرونده‌های مهم از جمله انتخابات و حملات موشکی به پایگاه‌های آمریکا در عراق را بررسی کرد.

گفت‌وگوی بارزانی و بلینکن درباره مسائل مهم عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «مسرور بارزانی» نخست وزیر دولت کردستان عراق تلفنی گفت‌وگو کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست وزیری کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که بارزانی و بلینکن درباره پاره‌ای مسائل دارای اهتمام مشترک از جمله حملات موشکی به پایگاه‌های نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا گفت‌وگو کردند.

دو طرف حملات موشکی و پهپادی به منطقه کردستان، پایگاه‌های عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی را محکوم کرده و درباره ضرورت استمرار حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق و حمایت از پیشمرگه و نیروهای امنیتی عراق در جنگ علیه داعش تأکید کردند.

طبق گزارش وبگاه «السومریة نیوز»، بارزانی، بلینکن را در جریان اصلاحاتی که دولت کردستان در حال انجام آن است، قرار داد و از بلینکن خواست تا کمک‌های فنی و حمایت اقتصادی از منطقه کردستان و سرمایه‌گذاری آمریکا در بخش بانکی را افزایش دهند.

در خصوص تحولات سیاسی نیز بارزانی و بلینکن درباره ضرورت اتحاد و تقویت وحدت بین گروه‌های سیاسی کردستان توافق کردند.

بارزانی همچنین از وزیر خارجه آمریکا خواست تا به فراهم شدن فضای سیاسی مناسب برای اربیل و بغداد جهت اجرای قانون بودجه و حل دیگر مشکلات کمک کند.

در رابطه با انتخابات پارلمانی عراق نیز بارزانی و بلینکن درباره تلاش‌های برخی گروه‌ها برای تضعیف هدف مشترک اربیل، بغداد و جامعه جهانی مبنی بر برگزاری انتخابات سالم و آزاد ابراز نگرانی کرد.

بارزانی درباره توافق سنجار نیز گفت که گفت‌وگوها با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و دیگر مسئولان عراقی درباره این توافقنامه ادامه دارد.

دو طرف همچنین بر ضرورت اجرای کامل این توافقنامه تأکید کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول