اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

سیب‌ تنظیم بازاری به جای استفاده مردم در انبارها از بین می‌رود

یک مقام مسئول گفت: دخالت بی‌مورد در قیمت‌گذاری موجب افزایش قیمت میوه شب عید شد و الان این میوه‌ها بی‌مشتری مانده‌ و درحال فاسد شدن است.

سیب‌ تنظیم بازاری به  جای استفاده مردم در انبارها از بین می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: افرادی که سیب در انبار ذخیره کرده‌اند قیمت آن را کاهش و در اختیار مردم قرار دهند. در صادرات هم تسهیل‌گری صورت گیرد تا بتوانیم بخشی از این میوه‌ها را قبل از فاسد شدن به کشورهای همسایه صادر کنیم.

محمد شفیع ملک زاده درباره تعیین تکلیف سیب در بازار افزود: وظیفه همه دستگاه‌هایی که در موضوع تنظیم بازار و عرضه محصولات کشاورزی هستند کاملاً مشخص است.

وی گفت: در سال ۹۱ قانون، وظایف را کاملاً در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داد اما در سال ۹۷ این قانون به وزارت صمت واگذار شد.

ملک زاده ادامه داد: با توجه به اینکه تنظیم بازار و عرضه محصولات کشاورزی اعم از میدان میوه و تره بار، بازارچه‌ها و همچنین خرده فروشی‌ها در اختیار وزارت صمت است با کوتاهی‌های صورت گرفته وزارت صمت مقصر است و وزارت جهاد کشاورزی تنها وظیفه تولید را دارد.

وی درباره راهکار حل مشکل بازار سیب گفت: دخالت بی مورد در قیمت گذاری موجب افزایش قیمت میوه شب عید شد و الان این میوه‌ها بی مشتری مانده‌اند و در حال فاسد شدن هستند از این رو لازم است افرادی که این میوه‌ها را انبار کردند قیمت را کاهش دهند و عرضه کنند البته صادرات هم باید تسهیل شود تا بتوانیم بخشی از این میوه‌ها را قبل از اینکه فاسد شوند به کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و سایر کشورهای دیگر صادر کنیم.

ملک زاده افزود: تا چند روز آینده میوه‌های تابستانه و بهاره به بازار می‌آید و دیگر این میوه‌ها خریدار ندارد و بیشتر از این نمی‌تواند در سردخانه‌ها و انبارها بماند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول