اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

پویشی برای شناخت اصلح/ کاندیداها را باید با «کارنامه» سنجید نه «برنامه»

مسئله از آنجا آغاز می‌شود که اساساً ارائه برنامه کار سختی نیست. به سخن دیگر اینکه بیان حرف‌های زیبا و اشاره به آرزوهای جمعی کاری است که حتی شاید از عهده افراد غیرکارشناس هم بر بیاید.

پویشی برای شناخت اصلح/ کاندیداها را باید با «کارنامه» سنجید نه «برنامه»

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مخاطبان در قسمت فارس من با تشکیل پویشی، خواستار تمرکز افکار عمومی بر کارنامه کاندیداهای ریاست‌جمهوی به‌جای برنامه آن‌ها شدند.

در متن اولیه تشکیل این کمپین آمده است: چندی است که در میان برخی رجال سیاسی تأکیدی در اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰ دیده می‌شود مبنی بر اینکه کاندیدای آینده باید برنامه داشته باشد. سخنی که البته در مجامع عمومی و رسانه‌ها نیز به نحوی ناخواسته با پمپاژ مواجه شده است و کسانی از رجال کشور نیز با افزودن گزینه فهرست کابینه به این مقوله در حال تأکید بر آن هستند. این در حالی است که به نظر می‌رسد پروسه تأکید بر برنامه نامزدها، با یک نقص تئوریک آشکار مواجه است که می‌تواند مردم و کشور را با خطر بزرگ ناکارآمدی رئیس‌جمهور تازه مواجه کند.

در ادامه این کمپین آمده است: مسئله از آنجا آغاز می‌شود که اساساً ارائه برنامه کار سختی نیست. به سخن دیگر اینکه بیان حرف‌های زیبا و اشاره به آرزوهای جمعی کاری است که حتی شاید از عهده افراد غیرکارشناس هم بر بیاید. بحث تیم و فهرست کابینه هم اگر به معنای توجه به اسم رجال و رزومه پرطمطراق آنها باشد قطعا یک بحث انحرافی است اما اگر کارنامه آنها را مدنظر قرار می‌دهد؛ مطلوب است. نکته آنجاست که در فعالیت‌های انتخاباتی و معرفی نامزد به صورت علی‌الرأس یا از سوی یک جریان سیاسی حتماً و حتما بایستی به گزینه کارنامه توجه داشت. زیرا این کارنامه است که نشان می‌دهد فرد اساساً می‌تواند برنامه را اجرا کند یا نه!؟ و این کارنامه است که میزان عیار و ارزش نامزد را به جامعه مخاطب و رأی‌دهندگان معرفی می‌کند.

این کمپین در ادامه، نسبت به روی کار آمدن افراد بدون کارنامه یا بدکارنامه هشدار داده و می‌نویسد: در سمت دیگر ماجرا اگر یک رجل فاقد کارنامه یا دارای کارنامه بد در سبد انتخاب مردم گذاشته شود؛ آنگاه به اثبات تاریخ شاهد انحرافات و یا ناکارآمدی‌های بزرگی خواهیم بود. زیرا کارنامه گویای حاقّ وجودی و منتهای نگرش افراد در اعتقادات، سیاست و اجرائیات است. جالب است که حتی در صورتی که نامزد موردنظر از رجالی با کارنامه‌های نیکو در کابینه خود برخوردار باشد اما کارنامه بد یا خالی داشته باشد نیز به اثبات تجربه می‌دانیم که همین بی‌کارنامگی یا بدکارنامگی چگونه موجب تأثیرگذاری بر عزم مدیران خوب همراه وی می‌شود و اجازه نخواهد داد که مردم از کارآمدی کابینه برخوردار شوند.

در ادامه این کمپین با تأکید بر ضرورت توجه به کارنامه کاندیداها می‌خوانیم: هایلایت کردن مفهوم مهم کارنامه و مطالبه کارنامه‌ات کو!؟ در نزد مردم و اهتمام جریانات سیاسی به آن می‌تواند به راحتی در معرفی نامزد اصلاح به مردم و فرایند انتخاب صحیح و رأی خوب کمک کند. در سوی دیگر ماجرا البته طفره رفتن از بیان کارنامه‌ها و تأکید بر مقوله واهی أنا رجل! نیز گویای این است که نامزد موردنظر و جریان حامی او یا اساسا کارنامه‌ای در چنته ندارند و یا دچار بد کارنامگی هستند و قصد دارند با عملیات فریب از مردم رأی بستانند.

یادآور می‌شود مخاطبان فارس، با ثبت سوژه‌ای در صفحه فارس من خواهان آن شده‌اند که مردم در انتخابات 1400 نامزد اصلح را با کارنامه بشناسند نه برنامه! 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول