اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نسل پنجم تلفن‌های همراه امسال در یزد محقق می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل های عظیم در استان راه‌اندازی نسل پنجم تلفن‌های همراه برنامه اولویت دار حوزه ICT استان یزد است که در سال جاری محقق خواهد شد.

نسل پنجم تلفن‌های همراه امسال در یزد محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، محمدرضا پاکدل در نشست خبری برخط با اصحاب رسانه استان یزد اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال¬ها است روی کلید واژه تولید نظر دارند و رشد تولید کشور را خواستار هستند لذا در این حوزه نیز باید برای تحقق شعار سال اقدام کنیم که یکی از این راه¬ها توسعه زیرساخت¬های فناوری ارتباطات است.

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم شرکت‌های حوزه IT را تقویت کنیم تا خدمات بهتری ارائه دهند افزود: به کارآفرینان حوزه IT که برای بهبود خدمات تلاش می‌کنند کمک بیشتر و حمایت جدی¬تر خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بیان این‌که رتبه اول را در دسترسی به حوزه IT و رایانه را کسب کردیم ادامه داد: در حوزه استفاده رتبه ششم را داشتیم که یک پله رشد کرده و استفاده بیشتری داریم.

وی با بیان این‌که راهبرد ما در حوزه استفاده است و زیرساخت‌های آن نیز فراهم شده اضافه کرد: استان یزد در دسترسی اینترنت پرسرعت پیشتاز است و مردم از کیفیت بالایی در این زمینه برخوردار هستند و ۹۵ درصد مردم به شبکه اینترنت متصل هستند.

پاکدل با اشاره به پهنای باند ورودی استان افزود: در سال جاری ثبت رکورد جدید ۱۱۱ گیگابیت بر ثانیه اوج مصرف داده در فروردین ماه را داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد و نسبت به فروردین ماه ۱۳۹۸ به میزان ۲۰۰ درصد افزایش داشته بنابراین توسعه زیر ساخت ها متناسب با افزایش تقاضا توسط اپراتور های از اولویت های سال جاری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است.

وی با اشاره به ظرفیت تجارت الکترونیک به عنوان محور توسعه عنوان کرد: استان یزد در هفت سال گذشته رشد چشمگیری در این زمینه داشته و بر اساس زیرساخت‌هایی که در استان داریم و با وجود ظرفیت‌های انسانی یزد بهره‌وری بیشتری را برای یزد به ارمغان آورده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بیان این‌که استان یزد در مسیر اقتصاد دیجیتال در حرکت است اظهار کرد: تولید نرم‌افزارها و پلتفرم‌های در استان نیز نشان می‌دهد که نیاز مردم در کسب و کارهای اینترنتی را می‌توانیم رفع کنیم ضمن این‌که صنایع یزد نیز تولیدات خود را در موارد متعددی بدون واسطه و از این بستر به دست مردم می‌رسانند.

وی با بیان این‌که شرایط کرونا موجی تغییر شیوه زندگی و عرضه و تقاضا شده است افزود: این موضوع در کسب و کارها تاثیر زیادی داشته و بخش زیادی از خرید مردم به شکل هوشمند انجام می‌شود و باعث شده تا کالاهایی که قیمت آن برای مصرف کننده به دلیل تردد برای خرید بالا می‌رفته با قیمت کمتری خریداری کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بیان این‌که طرح هفته های خرید اینترنتی در راستای حمایت از کسب و کارهای فعال حوزه ارائه خدمات و فروش آنلاین در استان یزد از چهارم الی هفدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود، به مدیران حوزه ICT استان تاکید کرد: با ایجاد بستر مناسب برای توسعه تجارت الکترونیک و رونق خرید و فروش اینترنتی، در جهت رفع نیاز مردم و رونق تولید، اشتغال و افزایش توان اقتصادی استان تلاش کنند.

پاکدل همچنین از آمادگی حوزه ICT استان برای تحقق اهداف برنامه های سال جاری اعم از راه‌اندازی نسل پنجم تلفن همراه در شهر جهانی یزد، تحقق دسترسی تمامی روستاهای بالای۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات، حمایت از اکوسیستم ICT برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال، حمایت از صنعت ICT استان برای بومی ساز تجهیزات مورد نیاز کشور خبر داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نسل پنجم تلفن همراه در مناطقی که بیشترین تماس‌ها را داشته باشند راه‌اندازی خواهد شد و به مرور در کل استان این خدمات نیز ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ص/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول