اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

در انتخابات به دنبال نوشداروی موقت برای زخم‌ها نباشیم/انتخاب اصلح اولویت‌ها را قربانی حاشیه‌ها نمی‌کند

کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی می‌گوید: در انتخابات نباید به دنبال مرهم و نوشداروی موقت برای درد و زخم‌ها باشیم، بلکه باید به دنبال گزینه‌هایی باشیم که برای تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب، کارآمدسازی سیستم نظارتی برای جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها و مبارزه با فساد برنامه‌های خوب و قابل پیاده‌سازی ارائه دهند.

در انتخابات به دنبال  نوشداروی موقت برای زخم‌ها نباشیم/انتخاب اصلح اولویت‌ها را قربانی حاشیه‌ها نمی‌کند

خبرگزاری فارس ـ اراک؛  ملت‌ها همواره با چالش‌ها و مشکلات متعددی مواجه هستند که گرانی، تورم، فساد، اختلاس، رانت و مشکلات معیشتی که هر روز گسترده‌تر و بر حجم آنها افزوده می‌شود، بخش اعظمی از این چالش‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، چالش‌هایی که خود معلول علتی هستند که شاید کمتر به آن پرداخته شده است.

در آستانه انتخابات، به ویژه انتخابات ریاست جمهوری  یکی از شعارهای اصلی کاندیداها حل این چالش‌ها و تلاش برای رفع آنها است که گاها همچون دولت یازدهم و دوازدهم نه تنها در حد شعار باقی مانده، بلکه بر شدت آنها نیز افزوده می‌شود.

درگیری مردم با مسائلی نظیر گرانی و تورم و مشکلات معیشتی موجب می‌شود که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای جذب اکثریت آرا و پیروزی در انتخابات وعده اصلی انتخابات را حل این چالش‌ها قرار داده  تا بتوانند کرسی ریاست کشور را بر عهده بگیرند و حتی بعد از نشستن بر مسند مدیریتی رفع موقتی آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند، اما به راستی آیا اولویت‌های اساسی و بنیادین دولت باید رفع مقطعی این چالش‌ها باشد؟ و یا به صورت اصولی برای این چالش‌ها برنامه‌ریزی کند.

ریشه چالش‌هایی چون گرانی، تورم، فساد و رانت کجاست و آیا برنامه‌های مقطعی می‌تواند این چالش‌ها را برای همیشه در کشور درمان کرده و از بین ببرد؟

مشکلات معیشتی مردم باید به شکل ریشه‌ای و همیشگی حل شود

کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی در این رابطه می‌گوید: چالش‌هایی نظیر تورم، گرانی و مشکلات معیشتی مردم  باید به شکل ریشه‌ای و همیشگی حل شود، اینکه دولت‌ها در انتخابات شعار داده و تنها به مردم وعده بدهند که مشکلات را حل می‌کنند، چاره کار نیست.

حسین یاری می‌افزاید: پرداختن صرف به حل این چالش‌ها نباید موجب شود که مسائل اساسی و بنیادین در حل ریشه‌ای و همیشگی این مشکلات تحت‌الشعاع مسائل حاشیه‌ای قرار گیرند.  

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌ها به دلیل خلا موجود در تربیت نیروهای انسانی متخصص و متعهد است، می‌گوید: دولت اصلح دولتی است که به جای حل مقطعی این مسائل، تربیت نیروهای انسانی متخصص و متعهد را در دستور کار قرار دهد چرا که تا زمانی که در کنار حل  مشکلات معیشتی، به  تربیت نیروی انسانی و به‌خصوص کادرسازی و نخبه‌پروری تراز انقلاب اسلامی توجه نشود، حل موقتی این نابسمانی‌ها دردی از کشور درمان نخواهد کرد.

کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی اظهار می‌کند: مردم باید در انتخاب فرد اصلح نه به نوع شعارها، بلکه به نوع برنامه‌های کاندیداها در حوزه کادرسازی توجه کرده و بررسی کنند که برنامه نامزد انتخابات در حوزه کادرسازی و نخبه‌پروری تراز انقلاب چیست، چرا که با تربیت نیروهای تراز انقلاب و سپردن امور به کسانی که علاوه بر تعهد و تخصص، دل در گرو انقلاب دارند می‌توان امور را برای همیشه اصلاح کرد.

یاری با اشاره به اینکه این نیروهای انقلابی هستند که با داشتن روحیه جهادی و ساده‌زیستی، مسئولیت‌پذیری، خودباوری (که از شاخصه‌های اصلی نیروهای انقلابی است) می‌تواند حل قطعی مسائل و رفع دائمی مشکلات را رقم بزنند، می‌گوید: در انتخابات نباید به دنبال مرهم و نوشداروی موقت برای درد و زخم‌ها باشیم، بلکه باید به دنبال گزینه‌هایی باشیم که برای تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب، کارآمدسازی سیستم نظارتی برای جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها و مبارزه با فساد برنامه‌های خوب  و قابل پیاده‌سازی ارائه دهند.

وی غفلت از کادرسازی را یکی از معضلات کشور دانست و بیان داشت: تزکیه نخستین گام در کادرسازی است، با تزکیه، مدیران از فساد دوری گرفته و خود به خود بخشی از مشکلات که ناشی از فساد است برطرف می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی آشنایی با معارف اسلامی و انقلابی را از دیگر ملزومات کادرسازی عنوان کرد و ادامه داد: یک مدیر انقلابی به خوبی نظام سلطه و توطئه‌های آنان را شناخته و در مسیر آرمان‌گرایی و مطالبه آرمان‌های انقلاب گام برمی‌دارد.

یاری گفت: حل ریشه‌ای مشکلات تنها با بهره‌گیری از تعهد و تخصص مدیران جهادی و انقلابی امکان‌پذیر است و اگر می‌خواهیم چالش‌های کشور به صورت ریشه‌ای برطرف شوند باید در انتخاب گزینه‌ها دقت کرده و به کسانی رای دهیم که دلشان برای این نظام و انقلاب می‌سوزد، نه افرادی که چشم به بیگانگان دوخته و چاره مشکلات را در وین و دامان غربی‌ها جستجو  می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول