اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شعله سوءمدیریت بر جان پروژه گازرسانی چمن‌گلی

طرح گازرسانی به منطقه محروم چمن‌گلی در چهارمحال و بختیاری، سال‌هاست در کش و قوس اظهارات ضدو نقیض مسئولان سرگردان مانده و بعد از چندین بار وعده بهره‌برداری، هنوز به نتیجه نرسیده است.

شعله سوءمدیریت بر جان پروژه گازرسانی چمن‌گلی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، گازرسانی به روستای چمن‌گلی از سال ۹۸ در دستور کار شرکت گاز چهارمحال و بختیاری قرار گرفت تا تنها شهر بدون گاز استان هم از نعمت گاز برخوردار شود.

تازه‌‌ترین پیگیری‌های فارس در این باره از مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری را در ادامه می‌خوانید.

سیامک حیدری با بیان اینکه یک مورد نشتی در شبکه مذکور وجود دارد، گفت: هم اکنون حدود هفت کیلومتر از شبکه گازرسانی تکمیل شده و پیمانکار در یک کیلومتر پایانی مشغول به کار است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر زمان اتمام پروژه گفت: کار فنی زمان‌ ندارد و نمی‌توان برای آن تاریخی را مشخص کرد اما مرحله سوم تست شبکه در حال انجام است.

پروژه‌ای که قرار بود خرداد 99 به بهره‌برداری برسد، هنوز افتتاح نشده

این در حالیست که مدیرعامل شرکت گاز استان در ۲۷ اسفندماه ۹۸ در مصاحبه‌ با خبرنگار فارس از بهره‌برداری از این طرح در خردادماه ۹۹ خبر داده و گفته بود: شهر چمن‌گلی ظرف سه ماه آینده از نعمت گاز برخوردار خواهد شد.(اینجا بخوانید) اما خردادماه 99 فرارسید و خبری از بهره‌برداری از این پروژه نشد.

خبرنگار فارس در تاریخ دوم تیرماه 99 مجدد پیگیر روند اجرای این طرح و دلیل عملی نشدن وعده‌های داده شده در ماه‌های گذشته شد؛ سیامک حیدری در پاسخ به سؤال خبرنگار از انصراف پیمانکار از ادامه پروژه گازرسانی و تکمیل پروژه تا هفته دولت خبر داد و گفت: متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از این بیماری، انصراف پیمانکار از ادامه‌ این پروژه و با توجه به گرانی اقلام و لوله‌های گاز‌رسانی عملا کار تعطیل‌ شد و هم اکنون درصدد انتخاب پیمانکار هستیم که تا این لحظه محقق نشده است.(اینجا بخوانید)

وعده هفته‌های دولت در سال‌های گذشته برای بهره‌برداری، محقق نشد

وی بیان کرد: یک هزار و ۲۰۰ متر مانده تا شهر چمن‌گلی گازرسانی شود، این پروژه تا هفته‌ دولت تکمیل خواهد شد و گازرسانی این بخش از استان هم به اتمام خواهد رسید. اما با رسیدن هفته دولت هم‌چنان این پروژه ناتمام ماند.

آبان 99، آخرین وعده مدیرعامل شرکت گاز

حیدری در مصاحبه سیزدهم مردادماه خود با این رسانه گفت: حدود دو هزار و 400 متر تا ورودی چمن‌گلی باید شبکه‌گذاری انجام شود، به علت گرانی و بیماری کرونا پیمانکار از ادامه کار منصرف شده و در حال مذاکره با پیمانکار جدید هستیم که مردم این شهر تا آبان‌ماه امسال از نعمت گاز برخوردار شوند.

ماه‌ها گذشت و اهالی چمن‌گلی هنوز از عدم تحقق وعده‌ها گلایه دارند، دهم اسفندماه 99 درست یک سال پس از خبر خوش شرکت گاز در خصوص گازرسانی به شهر چمن‌گلی، سیامک حیدری در این خصوص اظهار داشت: لوله‌گذاری چمن‌گلی انجام شده و در مرحله تست است و در ۱۵ روز آینده منطقه چمن‌گلی و شهرک تلورد گازرسانی می‌شوند.

امیدواریم بعد از این همه اظهارات ضد و نقیض، بالاخره بعد از سال‌ها این پروژه نسبتا کوچک و جزیی (در مقایسه با سایر پروژه‌های وزارت نفت) به مرحله بهره‌برداری برسد و بتواند مشکل بزرگی از مردم را حل کند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول