اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشت‌زنی پلیس آمریکا به صورت یک زن دستگیرشده

انتشار یک فیلم از رفتار پلیس ایالت کالیفرنیا نشان می‌دهد که یک مامور پلیس آمریکا به رغم دستبند زدن به یک زن، با مشت به صورت او ضربه می‌زند.

مشت‌زنی پلیس آمریکا به صورت یک زن دستگیرشده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتشار فیلم حمله مامور اداره پلیس شهر «وست مینیستر» ایالت کالیفرنیا به یک زن و مشت زنی او به صورتش، بار دیگر باعث ایجاد سوالات تازه در افکار عمومی در این کشور درباره خشونت‌های پلیس آمریکا علیه مردم شده است.

بنا بر گزارش شبکه «ان بی سی نیوز»، اداره پلیس وست مینستر در شهرستان اورنج آمریکا اعلام کرد یک افسر این اداره به دلیل مشت زنی به صورت یک زن از کار تعلیق شده و تحقیقات داخلی درباره این موضوع در جریان است.

طبق اعلام این اداره پلیس، دادستانی شهرستان اورنج در حال ارزیابی «شدت استفاده از زور» توسط این مامور پلیس و تعیین این موضوع است که آیا باید علیه او اتهام‌های قضایی وارد شود.

اداره پلیس وست مینیستر در ایالت کالیفرنیا به نام افسر پلیس معلق شده از کار، اشاره نکرد اما خبر داد که او یکی از سه مامور پلیسی بود که در بازداشت روز چهارشنبه «سیومارا گارسیا» حضور داشت.

به ادعای این اداره مامور پلیس این اداره زمانی که سعی داشت گارسیا زن ۳۴ ساله آمریکایی را بازداشت کند با مقاومت این زن مواجه شد و در نتیجه درگیری بین آنها، مامور پلیس دو بار او را مورد ضرب و شتم قرار داد.

اظهارنظر اداره پلیس وست مینیستر بعد از آن صورت گرفت که یک ویدئو از حمله افسر پلیس این اداره به سیومارا گارسیا منتشر شد که مشت زنی او به زن آمریکایی را نشان داد.

این فیلم را «سندی آرمنتا» یکی از ساکنان وست مینیستر با تلفن همراه خود ضبط کرده بود. وی به یکی از رسانه‌های محلی گفت: «گارسیا قبل از اینکه دو بار هدف حمله (پلیس) قرار بگیرد، یک بار به افسر پلیس از ناحیه ران ضربه زده بود».

این شاهد عینی درگیری پلیس با زن آمریکایی همچنین اعلام کرد، دلیلی نداشت افسر پلیس این زن مظنون را بعد از دستبند زدن مورد حمله قرار دهد و «مردم دلیل این کار را نمی‌دانند».

ویدئوی درگیری ماموران پلیس وست مینیستر با سیومارا گارسیا نشان می‌دهد، بعد از درگیری یک مامرو با او، دو همکار دیگر او، این افسر پلیس را از گارسیا جدا می‌کند.

اداره پلیس وست مینستر مدعی است: «(بعد از این درگیری)، گارسیا به یک بیمارستان در همان حوالی برای معاینه برده شد و هیچ جراحتی گزارش نشده است».

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، حداقل سه مامور پلیس وست مینیستر بعد از دریافت گزارش درباره حمله گارسیا به یک زن دیگر به منطقه اعزام شدند و او را دستگیر کردند.

به ادعای اداره پلیس وست مینستر، ماموران پلیس اعتقاد داشتند که گارسیا زمان بازداشت تحت تاثیر یک ماده ناشناخته قرار داشت.  ماموران این اداره او را به اتهام  «انجام حمله و مقاومت در برابر بازداشت پلیس» دستگیر کردند.

مشت زنی پلیس ایالت کالیفرنیا به صورت یک زن در حالی جنجالی شده که اعتراض‌ها در آمریکا علیه خشونت‌های ماموران پلیس به ویژه خشونت‌های نژادپرستانه همچنان خبرساز است.

روز گذشته (جمعه) در تصاویر جدیدی که از دوربین لباس ماموران پلیس ایالت میشیگان منتشر شده، یک جوان سیاه‌پوست دیده می‌شود که آخرین کلمات جورج فلوید را پیش از مرگ به زبان می‌آورد.

در این تصاویر که مربوط به ماه میلادی گذشته در شهر «گرند رَپیدز» میشگان است، در حالی که دو مامور پلیس «دیاباته هود» ۲۵ ساله را گرفته‌اند، یک نفر دیگر به شکلی وحشیانه به صورت او مشت می‌زند.

به گفته پلیس آمریکا، این برخورد به دلیل انداختن آشغال از سوی وی و امتناع از پایین آمدن از خودروی خود که در آن دو مرد دیگر هم حضور داشتند، انجام شده است.

این تصاویر چند روز بعد از اعلام حکم «درک شووین» مامور پلیسی که «جورج فلوید» را با روش فشار بر گردن در شهر مینیاپولیس به قتل رساند، منتشر شده است. در این تصاویر، هود هم مانند فلوید بارها می‌گوید که نمی‌تواند نفس بکشد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول