اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آغاز پروسه واگذاری اسناد ۱۰۰۰ هکتار اراضی مستثنیات پاکدشت

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان شهرستان‌های استان تهران از آغاز واگذاری اسناد ۱۰۰۰ هکتار اراضی واقع در مستثنیات قراء پنجگانه پاکدشت به مردم خبر داد.

آغاز پروسه واگذاری اسناد ۱۰۰۰ هکتار اراضی مستثنیات پاکدشت

مجید نوعی مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: اقدامات لازم برای تسریع و تسهیل در واگذاری اراضی مستثنیات قراء پنجگانه به مردم که براساس دستور مقام معظم رهبری با ابطال موقوفه به مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی آمده، انجام شد.

وی گفت: در همین راستا با حضور در شهرستان پاکدشت و دیدار مستقیم و بررسی مشکلات مردم، طی جلسه با امام جمعه، نماینده، فرماندار و رؤسای دادگستری و اداره ثبت اسناد و املاک در مورد نحوه واگذاری و صدور اسناد مالکیت به نام اهالی بحث و تبادل نظر کردیم که مسؤولان منطقه همه با شور و نشاط همراهی لازم را در این خدمت بی‌نظیر بنیاد مستضعفان به مردم شریف پاکدشت اعلام داشتند.  

مدیرکل بنیاد مستضعفان استان تهران در ادامه بیان کرد: اراضی قراء پنجگانه پاکدشت شامل قریه‌های پلشت، مامازند، قوهه، قلعه‌نو و ارنبویه جمعاً به مساحت ۲۸۰۰ هکتار است که این اراضی متعلق به عزیزخان خواجه بوده و سپس به نام رضا شاه منتقل شد.

نوعی اضافه کرد: بحث جعلی بودن اسناد وقفی این اراضی از گذشته مطرح بوده و در همین راستا در سال‌های اخیر طی جلساتی در قوه قضائیه این موضوع بررسی شده و نهایتاً طبق حکم دادگاه و تایید ریاست قوه قضائیه همچنین با تأیید رهبر معظم انقلاب، عدم وقفیت این املاک اثبات شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه این املاک متعلق به محکوم دادگاه انقلاب بوده است، مطابق حکم حکومتی سال ۱۳۵۷ امام راحل، در مالکیت بنیاد مستضعفان قرار گرفته و پس از آن با بررسی‌های انجام شده  وضعیت مالکیت کشاورزانی که از اصلاحات اراضی صاحب نسق بودند بررسی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مستضعفان استان تهران با بیان اینکه از ۲۸۰۰ هکتار زمین حدود ۱۸۰۰ هکتار مشمول اصلاحات اراضی می‌شود، تصریح کرد: با تشکیل هیأت ۵ نفره مرکب از رئیس دادگستری، رئیس اداره ثبت، رئیس جهاد کشاورزی پاکدشت، نماینده تام الختیار بنیاد مستضعفان و نماینده ستاد نظارت و پیگیری پرونده‌های اصل ۴۹ وضعیت زمین‌های صاحب نسق و زمین‌های مستثنیات بررسی و پس از دو سال کارشناسی مستمر و تخصصی اختلاف مرزها تفکیک شد.

نوعی بیان کرد: ۱۸۰۰ هکتار مربوط به خود مردم و کشاورزانی است که صاحب نسق بودند که سند برای آن‌ها صادر می‌شود و ۱۰۰۰ هکتار مابقی اراضی بوده به عنوان مستثنیات که متعلق به محکوم دادگاه انقلاب بوده مشخص و سند آن به نام بنیاد مستضعفان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول، اسناد حدود ۲۰۰ هکتار اراضی مسکونی واقع در مستثنیات قراء پنجگانه  پاکدشت به مردم واگذار می‌شود، خاطرنشان کرد: با کارهای کارشناسی فراوانی که به طور بسیار فشرده در دست اقدام است، در آینده نزدیک ابتدا املاک مسکونی مربوط به مردم با شرایط ویژه به آن‌ها واگذار می‌شود و سپس در خصوص سایر اراضی زراعی، دولتی و صنعتی مساعدت‌های ویژه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول