اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای ۷۴ هزار و ۷۵۸ زنجانی به بیماری کووید ۱۹/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی براساس رنگ‌بندی تعیین‌شده، اعمال می‌شود

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۷۴ هزار و ۷۵۸ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۸۲۳ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای ۷۴ هزار و ۷۵۸ زنجانی به بیماری کووید ۱۹/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی براساس رنگ‌بندی تعیین‌شده، اعمال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۸ هزار و ۱۹۱ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۶ هزار و ۴۵۸ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۶۶ هزار و ۵۶۷ مورد بوده است که ۸۲۳ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۷۴ هزار و ۷۵۸ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۷۶۵ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۶۵ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۳ هزار و ۷۳۳ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۳۰۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند که ۹ نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی براساس رنگ‌بندی تعیین‌شده، اعمال می‌شود

دکتر پرویز قزلباش در نشست خبری درخصوص برگزاری مراسم مذهبی در ایام شب‌های قدر، ابراز داشت: از نظر ما دوگانگی در اعمال قانون وجود ندارد و قانون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرها، براساس رنگ‌بندی تعیین‌شده، اعمال می‌شود .

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در پیک‌ چهارم کرونا، اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه و بسیج، هم‌چنان با همان قوت در حیطه حمایتی، نظارتی و مراقبتی درحال انجام است.

 قزلباش افزود: اصلی‌ترین کار ما در پیک‌ها، ایجاد و اجرای جدی محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، و سامان‌دهی بیماران بستری است به نوعی که بیماران بستری به لحاظ فضا و تخت مناسب، و از نظر درمان مشکلی نداشته باشند.

با بیان اینکه در پیک‌ها، ادامه روند بیماریابی، با انجام تست‌های فراوان و رهگیری با قوت ادامه دارد، تصریح کرد: همکاری سپاه، بسیج در حوزه نقاهتگاهی، و برخی ارگان‌ها ازجمله هلال احمر هم با ستاد کرونا بسیارخوب است.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان در پاسخ به سوالی درخصوص برگزاری مراسم مذهبی در ایام شب‌های قدر، ابراز داشت: درخصوص ایجاد محدودیت‌ها، در وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت عالی استان، به هیچ‌وجه بحث کوتاه آمدن مطرح نیست و هیچ مجوز و استثنایی برای دور زدن قانون وجود ندارد، چراکه قانون برای همه تدوین شده و همه ملزم به رعایت قانون هستیم  و اتفاقا در کشور ما که مذهبی است این رعایت‌ها باید بیشتر باشد، لذا، در دانشگاه به شدت پیگیر تخلفات هستیم و با پیگیری گروه‌های نظارتی، ضمانت اجرایی را هم باید فراهم کنیم.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری ادامه داد: از نظر ما دوگانگی در اعمال قانون وجود ندارد و قانون براساس رنگ‌بندی تعیین‌شده، اعمال می‌شود و کاملا مشخص است،لذا، در مناطق قرمز، فقط گروه شغلی سطح یک حق فعالیت دارد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان درخصوص موارد مثبت بی‌علامت اظهار داشت: در بحث بیماری کرونا، افرادی که مبتلا می‌شوند، رنج وسیعی دارد و از افراد بی‌علامت تا pcr بسیارشدید، منجر به فوت هم داریم که در بی‌علامت‌ها، ممکن است نتیجه تست مثبت باشد که ما هم، به شدت پیگیر این افراد هستیم، چراکه افراد مثبت باعلامت، خودشان مراقبت می‌کنند و تحت درمان قرار می‌گیرند، ولی افراد مثبت بی‌علامت، ناقل ویروس هستند و سبب انتقال بیماری می‌شوند و این افراد براساس قانون و پروتکل‌ها، باید خود را در منزل یا نقاهتگاه ۱۴ روز قرنطینه و جداسازی کنند تا از ابتلای دیگر افراد پیشگیری شود.

به گفته قزلباش بعد از پیک‌ سوم، بیماریابی ما در تمام روستاهای استان به شدت ادامه داشت و هرجا کانونی از طغیان می‌دیدیم، تیم‌های مراقبتی و حمایتی وارد عمل می‌شدند و با شیوع ویروس انگلیسی که واگیری و سرعت انتقال بالا و عوارض شدیدتری داشت، هم این اقدامات با روش‌های متفاوت‌تر و مراقبت و حمایت ادامه دارد.

وی با اشاره به وجود حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی در کل استان ادامه داد: درحال حاضر زیر ۸۰۰ نفر بیمار بستری داریم و سرویس‌دهی به بیماران سرپایی را هم، افزایش دادیم و سعی بر این است با کنترل میزان تخت‌های اختصاصی به بیماران کرونا، سرویس‌دهی به بیماران دیگر را هم پیش ببریم و لذا مدیریت تخت‌های بستری حائز اهمیت است.

انتهای پیام/73004ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول