اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هرگونه سوء استفاده از واکسن کرونا رسانه‌ای می‌شود/2 راهکار جلوگیری از تخلف و تقلب

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد 2 راهکار برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در واکسینه کردن افراد ارائه داد.

هرگونه سوء استفاده از واکسن کرونا رسانه‌ای می‌شود/2 راهکار جلوگیری از تخلف و تقلب

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج محمد مهدی بانشی در نشست استانی استاد کرونا به رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی در استان اشاره کرد و گفت اکنون آمار رعایت‌ها همان ۷۹ درصد است و تنها جایی که درصد رعایت ها بسیار پایین بوده پایانه ها با ۴۰ درصد رعایت پروتکل‌هاست.

وی در ادامه به آمار ورود واکسن کرونا و تزریق آن در استان اشاره کرد و گفت 17 هزار و ۱۴۶ دوز واکسن وارد استان شده که تعداد ۹ هزار و ۳۴۴ دوز آن تزریق شده است که تا پایان هفته تمام واکسن های موجود را تزریق می کنیم.

بانشی در ادامه به واکسیناسیون پاکبان‌ها و سایر گروه‌ها در استان اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از هرگونه اقدام غیر متعارف و غیر قانونی و یا سو استفاده‌ای اسامی پاکبان‌ها و سایر اقشار را که واکسینه شده‌‌اند را در رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد تا برای مثال اگر نام معاون یک شهردار در لیست پاکبانان واکسینه‌ شده قرار داشت مردم از چنین اقدام خلافی اطلاع پیدا کنند.

وی گفت: همچنین لیست‌هایی که برای واکسینه شدن از سوی دستگاه‌ها ارسال می‌شود حتما باید با تایید حراست آن دستگاه باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در تکمیل اظهارات معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: رسانه‌ها و صدا و سیما در خصوص واکسن حق سوال دارد از لحاظ تعداد واکسن در استان و تزریق آن کار خوبی انجام شده اما نکته مهم این است که در همه شهرها باید کنترل جدی شود.

کلانتری گفت: بحث کادر درمان جداست و بعد از آن هم گروه‌های آسیب پذیر مثل افراد مسن و افراد دارای بیماری صعب العلاج باید در اولویت باشند.

استاندار ادامه داد: موضوعاتی در فضای رسانه‌ای مطرح می شود که ممکن است در برخی شهرها مدیران شبکه ها اقوام خود را در اولویت واکسینه شدن قرار دهند لذا باید نشست رسانه‌ای برگزار و در این خصوص شفاف‌سازی شود هرچند که من به عنوان استاندار در این خصوص توجیه هستم اما باید همواره رفع ابهام شود.

کلانتری با هشدار نسبت به هرگونه سو استفاده احتمالی گفت: کار تاکنون به خوبی انجام شده اما چون جامعه حساس است در قالب همان سند تصویب شده باید اقدام شود خارج از این اولویت‌ها هیچ عذری پذیرفتنی نیست تا مردم دچار بدگمانی نشوند.

وی گفت: رسانه‌ها هم خبرهای موفق را پیگیری و منتشر کنند اگر در این خصوص سوالی دارند پاسخ آن را از علوم پزشکی دریافت کنند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول