اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باد شدید و رگبار باران و تگرگ در مناطق مختلف/ضرورت احتیاط در کوهنوردی و چرای دام

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز تا دوشنبه هفته جاری در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در سواحل خزر، غرب کشور و استان‌هایی نظیر خراسان شمالی، قم، اصفهان، زنجان، البرز، قزوین، تهران و کرمان داریم.

باد شدید و رگبار باران و تگرگ در مناطق مختلف/ضرورت احتیاط در کوهنوردی و چرای دام

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در سواحل خزر، خراسان شمالی، استان مرکزی، قم، اصفهان، زنجان، همدان، البرز، قزوین، تهران، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه ششم اردیبهشت این وضعیت علاوه بر استان‌هایی که ذکر شد، در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور هم پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در منطقی که ذکر شد، تا دوشنبه وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گردو خاک، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی، احتمال وقوع تگرگ و احتمال شکستن درختان فرسوده وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود، احتیاط در تردد و اسکان در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و تحکیم سازه‌های موقت در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد روز سه شنبه هفتم اردیبهشت با تقویت جریانات ناپایدار بر روی کشور در غرب و شمال غرب کشور مرکز کشور و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت.

ضیائیان اضافه کرد: روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و نواحی مرکزی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه پیشِ رو افزایش نسبی دما در سواحل خزر خواهیم داشت و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید و تشدید بارش در سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیشِ رو مواج  است: اضافه کرد: در سه روز آینده وزش باد شدید گاهی گرد و خاک در زابل خواهیم داشت.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر در برخی ساعات و رگبار و رعد و برق با احتمال وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۱ و ۱۸ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول