اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گلپایگانی: اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو در مازندران انجام می‌شود

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو با همکاری جامعه بسیج جامعه کشاورزی در استان انجام می‌شود.

گلپایگانی: اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو در مازندران انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدحسن گلپایگانی به مناسبت روز جهانی دامپزشکی در ۱۴ اردیبهشت، بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران اظهار کرد: شاخص‌ترین وظیفه این سازمان جلوگیری از بروز بیماری در حوزه دام، طیور و آبزبان است، در حوزه سلامت و بهداشت عمومی هم این اقدامات نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مشکلاتی که ویروس فوق حاد پرندگان در جهان ایجاد کرد، گفت: همواره دامپزشکان در صف اول مقابل با ویروس فوق حاد پرندگان بوده‌اند همچنین در حوزه فعالیت دامپزشکان در کرونا اقدامات علمی و پژوهشی در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه نظارت بر فرآورده‌های دامی در زمان شیوع کرونا تشدید افزایش یافته است، افزود: حضور در روستاها برای مقابله با بیماری مشترک از انسان و دام جمله اقداماتی است که در استان انجام می‌شود.

گلپایگانی در ارتباط با اقدامات انجام شده در مازندران با اشاره به اینکه این استان قطب اول تولید طیور است،گفت: خدمات دامپزشکی در ۲۲ شهر و ۲۳ خانه بهداشت روستایی مستقر هستند ارائه می‌شود.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای برخورد با افراد مختلف در حوزه دامپزشکی، افزود: در ایام نوروز بیش از ۱۲۰ هزار بازدید انجام شده که در نهایت ۱۴ تن و ۲۴۰ کیلوگرم فراورده‌های خام دامی ضبط شده و هفت مورد به دادگاه و ۱۰ مورد به تعزیرات معرفی شدند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران برخورد با عرضه‌کنندگان دامی غیرمجاز را ۳۰ مورد اعلام کرد و ادامه داد: پرونده دو مجموعه متخلف عرضه مواد غذایی به مرجع قضایی ارجاع داده شده است.

گلپایگانی درباره تب کریمه کنگو افزود: برای جلوگیری از این بیماری باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود اما با توجه گرانی سم باید سمپاشی دامداری‌ها انجام شود که بر عهده همکاران ما بوده و در تفاهم اولیه که با بسیج جامعه کشاورزی استان امضا شد، مقرر شده از ظرفیت این مجموعه استفاده شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول