اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توصیه اکید «آنگلا مرکل» به رعایت قوانین محدودکننده ایام کرونا در آلمان

صدر اعظم آلمان از شهروندان این کشور خواسته برای رهایی از شیوع کرونا، قوانین محدودکننده جدید را رعایت کنند.

توصیه اکید «آنگلا مرکل» به رعایت قوانین محدودکننده ایام کرونا در آلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدراعظم آلمان از شهروندان این کشور خواسته است که محدودیت‌های تعیین شده ایام کرونا را با شدت هرچه بیشتر رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مقررات محدودیت کننده سراسری از نیمه شب شنبه اجرا و منجر به ایجاد ساعت ممنوعیت تردد از ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح و برخی محدودیت‌های بیشتر بیشتر شده است.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان  در سخنرانی هفتگی خود در روز شنبه تصدیق کرد که قوانین جدید «سخت»، اما این قوانین برای جلوگیری از شیوع ویروس در کشور لازم است. وی با استناد به کشورهای دیگر مانند پرتغال و ایرلند که شاهد کاهش شدید ابتلا  و رعایت محدودیت‌ها بودند ، از محدودیت های جدید آلمان دفاع کرد.

این گزارش حاکیست، پنجاه هنرپیشه مشهور آلمانی ویدیوهای کوتاهی را منتشر کردند که در آن با حالتی بشدت کنایه آمیز و تمسخرگونه از محدودیت‌های شدیدتر کرونایی حمایت می‌کنند. گفته می‌شود اکثر اقدامات از جمله تعطیلی سینماها، اکثر مغازه‌ها و ممنوعیت رفت و آمد شبانه برای جلوگیری از انتشار ویروس چندان مفید نبوده است.

سازمان کنترل بیماری آلمان روز جمعه ۲۳۳۹۲ مورد ابتلای قطعی و ۲۸۶ مورد مرگ ناشی از کرونا را گزارش کرد. از زمان شروع همه گیری، آلمان تقریبا ۳.۳ میلیون ابتلا مورد و ۸۱۴۴۴ تن فوتی را ثبت کرده است.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۹۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که بیشترین میزان ابتلای روزانه از زمان آغاز شیوع همه‌گیری کرونا به شمار می‌آید. بر اساس گزارش‌ها، شمار کل مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده، علی‌رغم واکسیناسیون گسترده و طرح‌های دولت جدید این کشور برای مهار این همه‌گیری، همچنان در حال افزایش است.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع ۶۷,۰۷۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول