اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خراسان رضوی در معرض ورود کرونای هندی/ با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی برخورد قانونی می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه استان در معرض ورود کرونای هندی قرارگرفته است مردم باید نسبت به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند تا بتوانیم مانع از شیوع این ویروس جدید شویم.

خراسان رضوی در معرض ورود کرونای هندی/ با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی برخورد قانونی می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در هندوستان و ویژگی مرزی بودن خراسان رضوی، جزو استان‌هایی هستیم که باید توجه بیشتری در خصوص مدیریت این بیماری داشته باشیم .

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در همین راستا کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان، باید گلوگاه‌های ترددی مرزی و هوایی را شناسایی کند تا به قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و ستاد ملی پشتیبانی و مقابله با ویروس کرونا اعلام شود.

وی تصریح کرد: همچنان لزوم تشدید نظارت‌ها و افزایش برخوردهای قانونی با متخلفان و ناقضان پروتکل‌های بهداشتی باید در دستور کار کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا قرار داشته باشد.

معتمدیان افزود: با توجه به جمعیت و گستردگی شهر مشهد لازم است تعداد تیم‌های بازرسی در قالب گشت‌های مشترک با حضور دستگاه‌های مختلف افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی نقش اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را در کنار برخوردها و نظارت‌ها بسیار تأثیرگذار دانست و متذکر شد: با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم نباید به متخلفان اجازه رفتارهای ساختارشکنانه داده شود.

وی در حاشیه این جلسه نیز گفت: بر اساس آمارها و گزارش‌ها، متأسفانه خراسان رضوی همچنان ازنظر ابتلا، بستری و فوتی کرونا در وضعیت روبه افزایش قرار دارد.

معتمدیان ادامه داد: باید در حوزه نظارت و برخورد، اقدامات جدیدی در دستور کار استان‌ها قرار بگیرد و بر همین اساس در استان هم کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی بیشتر از گذشته به وضعیت نظارت‌ها ورود پیدا خواهند کرد و با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

استاندار خراسان رضوی به موضوع شیوع کرونای هندی پرداخت و گفت: یکی از نگرانی‌هایی که امروز در جلسه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مطرح شد شیوع ویروس جدید کرونای هندی بود. در این راستا استان‌های مرزهای شرقی کشور ازجمله خراسان‌های رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان در معرض خطر ورود این ویروس هستند.

وی بیان کرد: بنابر این مقرر شد با ابلاغی که از طرف وزارتخانه‌های کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد، محدودیت‌هایی را در تردد از کشورهای همسایه ازجمله هندوستان، پاکستان و افغانستان در نظر بگیریم که بعد از ابلاغ به مرزهای زمینی و هوایی اعمال خواهد شد.

معتمدیان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های کمیته‌های ستاد استانی کرونا، متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان پایین است. لذا بارها اعلام کردیم که اگر بخواهیم به شرایط مطلوبی در کنترل بیماری برسیم حتماً باید به بالای ۹۰ درصد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برسیم.

استاندار خراسان رضوی خطاب به مردم استان گفت: با توجه به اینکه استان در معرض ورود ویروس هندی قرارگرفته است، مردم باید نسبت به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند تا بتوانیم مانع از شیوع این ویروس جدید شویم.

وی عنوان کرد: بر اساس اعلام متخصصان در شرایط فعلی مردم هرگونه علائم سرماخوردگی و حساسیت را جدی تلقی کرده و هر چه زودتر به یکی از مراکز منتخب درمانی مراجعه کنند چون هرچقدر این مراجعه بهنگام و زودتر باشد، تشخیص به‌موقع انجام خواهد گرفت و این بیماری کاملاً قابلیت درمان و مدیریت را خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول