اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعضای پارلمان اردن: سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در دنیا تعطیل شوند

فراکسیون پارلمانی الاصلاح اردن ضمن درخواست از دولت اردن برای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و بیرون راندن سفیر این رژیم گفت کشورهای دنیا هم سفارتخانه رژیم صهیونیستی را تعطیل کنند.

اعضای پارلمان اردن: سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در دنیا تعطیل شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون پارلمانی «الاصلاح» اردن حملات رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد و از کشورهای عربی خواست به مقابله با آن بروند.

این فراکسیون ضمن اعلام حمایت از مقاومت اهالی و محافظان قدس و مسجد الاقصی در برابر دشمن صهیونیستی، از دولت اردن خواست برای توقف حملات علیه مسجد الاقصی یک حرکت دیپلماتیک عربی را رهبری کند.

در بیانیه الاصلاح آمده است: ما با نگرانی بسیار، جرایم دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین را پیگیری می‌کنیم، به خصوص حملات اخیر در باب العمود قدس اشغالی و حمله به محافظان زن و مرد مسجد الاقصی و ارتکاب جرایمی که علیه ملت فلسطین و مقدسات قدس در برابر چشم و گوش جهانیان صورت گرفته است.

در ادامه بیانیه تاکید شده است: ما سکوت کَر کننده جامعه بین المللی و شورای امنیت و همه نهادهای حقوق بشر در دنیا و سکوت اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی را محکوم می‌کنیم.

فراکسیون الاصلاح گفت: اقدامات امروز رژیم صهیونیستی چالشی برای دنیا و ملت فلسطین است و دادگاه کیفری بین المللی را مسئول بازخواست از رژیم صهیونیستی می‌کند.

الاصلاح، حفاظت از مسجد الاقصی، قدس و فلسطین و حمایت از مردم آن تکلیف شرعی، قانونی و انسانی دانست و تاکید کرد: امت عربی و اسلامی جایز نیست که ملت فلسطین را به خصوص در ماه مبارک رمضان رها کنند.

این فراکسیون افزود: ما موضع اتحادیه عرب و اقدام نکردن آن در سطح بین المللی برای توقف حملات صهیونیست‌ها به مردم فلسطین را محکوم می‌کنیم؛ به خصوص که کشورهای عربی هم در قبال فلسطین کوتاهی می‌کنند و ما از کشورهای آزاده دنیا می‌خواهیم روابطشان را با اسرائیل قطع کنند و سفارتخانه ‌ای اسرائیل را تعطیل کنند.

فراکسیون الاصلاح خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن و بسته شدن لانه جاسوسی و امنیتی آن در اردن شد و گفت: باید سفیر و دیپلمات‌های اردنی هم از فلسطین اشغالی فراخوانده شوند.

الاصلاح از دولت اردن خواست مصوبه پارلمان این کشور درباره لغو توافق گاز با تل‌آویو را اجرا کند و به طرح پارلمان درباره ارائه پیش‌نویس ممانعت از واردات گاز و مشتقات نفتی از اسرائیل را پاسخ دهد.

فراکسیون الاصلاح  همچنین خواستار لغو توافق صلح وادی عربه اردن با رژیم صهیونیستی  و توقف همه اشکال عادی سازی روابط با این رژیم شد.

این فراکسیون از دولت اردن هم خواست برای آزادی همه بازداشتی‌ها به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین اقدام کرده و لایحه‌ای را برای لغو همه مواد قانونی که حمایت از مقاومت در برابر اسرائیل را جرم محسوب می‌کند، آماده کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول