اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ایجاد ۱۸۰ هزار شغل در حوزه پرورش دام سبک و سنگین

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام باعث ایجاد ۱۸۰ هزار شغل در حوزه پرورش دام سبک و سنگین و تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۲۳۳ هزار تن شیر شده است.

ایجاد ۱۸۰ هزار شغل در حوزه پرورش دام سبک و سنگین

به گزارش خبرگزاری فارس، امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تشکیل زنجیره تولید و فروش گوشت قرمز علاوه بر راه‌اندازی ۶۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۱۸۰ هزار فرصت شغلی در حوزه پرورش دام سبک و سنگین و شتر در مناطق محروم و روستایی کشور، باعث تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۲۳۳ هزار تن شیر شده است.

وی گفت: در مجموع، ۶۰ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت مربوطه به رسته پرورش دام سبک و سنگین می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره برنامه‌های بنیاد برکت برای سال ۱۴۰۰ در این حوزه نیز توضیح داد: راه‌اندازی بیش از ۴۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در حوزه پرورش دام سبک و سنگین برای امسال هدف‌گذاری شده است که ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به دنبال خواهد داشت.

مدنی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی در سال جدید، تولید ۳۵ تا ۴۰ هزار تن گوشت قرمز را نیز در پی داشته باشد.

وی گفت: بنیاد سال ۹۹ نیز اقدام به ایجاد ۳۷ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در زمینه دام‌داری سبک و سنگین کرد که علاوه بر فراهم آوردن فرصت‌های کسب و کار برای نزدیک به ۱۱۱ هزار متقاضی، باعث تولید ۱۹ هزار تن گوشت قرمز و ۱۶۳ هزار تن شیر شد.  

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تامین دام و نهاده‌های دامی، آموزش، پرواربندی، مشاوره و خدمات فنی، کشتار، بسته‌بندی، توزیع و فروش اجزای زنجیره تولید و فروش گوشت قرمز را تشکیل می دهد که توسط این بنیاد تشکیل و تکمیل می‌شود.

مدنی اظهار داشت: فرآیند طرح تشکیل زنجیره تولید و فروش گوشت قرمز با حضور تسهیل‌گران در مناطق روستایی آغاز می‌شود و با شناسایی و اهلیت‌سنجی افرادی که توانایی پرواربندی را دارند ادامه پیدا می‌کند. افراد داوطلب باید دارای اصطبل روستایی، مهارت پرورش دام و علاقه‌مند به این حوزه باشند. 

وی افزود: افراد واجد شرایط پس از معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه، معرفی به پشتیبان تامین گوساله و خوراک جهت تحویل دام و خوراک و معرفی به مشاور علمی پروژه جهت آموزش علمی با سرفصل‌های تغذیه، بهداشت، پرورش و جایگاه، به عنوان کارآفرین حوزه دامپروری آغاز به‌کار می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به طرح پرواربندی اجراشده در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بنیاد با عنایت به پتانسیل‌های پرورش دام در این استان از جمله وجود مردمانی دامدار و ماهر در پرواربندی، اصطبل‌های رها شده در منازل روستایی و همسایگی با حوزه هند جهت تامین گوساله آماده پروار، تصمیم گرفت با مشارکت بخش خصوصی طرح پرواربندی دام سنگین را با کنار هم قرار دادن پتانسیل‌های موجود و بهره‌گیری از پشتیبان تامین‌کننده خوراک، تامین گوساله و پشتیبان علمی اجرا کند.

مدنی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از سال گذشته در مناطق محروم و روستایی استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: بنیاد برکت تا به امروز ۱۱۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در ۷ هزار و ۵۷۵ روستا و ۲۷۸ شهرستان در مناطق محروم سراسر کشور به بهره‌برداری رسانده که باعث ایجاد ۳۳۰ هزار شغل خرد و خانگی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان تاکید کرد: بنیاد با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام و با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی، اقدام به راه‌اندازی نهضت اشتغال‌آفرینی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور کرده است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول