اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

رویه کنکور باید عوض شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه رویه کنکور باید عوض شود، گفت: ۱۷ درصد جوانان به دانشگاه می‌روند و سایرین به دنبال مهارت و شغل می‌روند.

رویه کنکور باید عوض شود

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جلسه 147 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: در مجلس به بحث کنکور ورود کرده‌ایم و بعد از آن متوجه شدیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به این موضوع ورود کرده است.

وی ادامه داد: برای ورود به این بحث باید ابتدا به دو نکته دقت کنیم؛ اول اینکه برنامه ۵ ساله ششم دو مصوبه دارد که در یکی اعلام کرده تا پایان برنامه، ۳۰ درصد آموزش عالی باید مهارتی شود و برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف شده که ۵۰ درصد آموزش باید مهارتی شود.

منادی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات، ۱۷ درصد جوانان به دانشگاه می‌روند و سایرین به دنبال مهارت و شغل می‌روند؛ متوسط آموزش مهارتی در کشور هم اکنون ۳۴ درصد  و آموزش عالی فقط ۱۴ درصد آموزش‌ها را مهارتی کرده است.

وی توضیح داد: بعد از انقلاب ۱۰ میلیون دانش‌آموخته داشتیم که ۶ میلیون آن برای دانشگاه آزاد است. در کشور و در طول سال‌ها قوانین زیادی داشته‌ایم که نواقصی دارند. با طرح فعلی شورای عالی موافق هستیم اما نباید با عجله این طرح را به صحن شورای عالی برسانیم. سیاست‌های شورای عالی به حدی مهم است که اگر مجلس قانونی خلاف آن بگذارد شورای نگهبان آنها را رد می کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در این طرح نباید قانون مجلس را نادیده گرفت و دوماً رویه کنکور باید عوض شود و سوماً ۶۰ درصد سوابق تحصیلی است و پیشنهاد ما این است که این بسته نهایی و به کمیسیون آموزش مجلس رفته و مورد بحث و بررسی تخصصی قرار بگیرد و سپس درباره آن رأی‌گیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول