اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شبکه چهار سیما از انتشار صحبت ناصحیح درباره ملا محمد فضولی عذر خواست

شبکه چهار سیما در پی تماس و پیگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در مورد صحبت ناصحیح دبیر فارسی در خصوص شاعر شهیر شیخ محمد فضولی بیانیه‌ای را صادر کرد.

شبکه چهار سیما از انتشار صحبت ناصحیح درباره ملا محمد فضولی عذر خواست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روابط عمومی شبکه چهار با انتشار این بیانیه ضمن تکریم مقام شیخ محمد فضولی شاعر نامدار و خوش‌آوازه آذری زبان سده دهم از اشتباه پیش آمده توسط دبیر ادبیات فارسی در برنامه مدرسه تلویزیونی ایران در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ عذرخواهی کرد.

 در این بیانیه آمده است: انتخاب و تائید تمام معلمان و محتوای دروس ارائه شده در برنامه‌های مدرسه تلویزیونی ایران اعم از شبکه چهار یا شبکه آموزش سیما، به عهده وزارت آموزش و پرورش است.
 
در این بیانیه با اشاره به اینکه رسانه ملی با همکاری آموزش و پرورش تلاش دارد خلاء آموزشی فرزندان ایران زمین در دورترین نقاط آن را از این طریق پر کند، خاطرنشان شده است: این کلاس‌ها  به‌5لقللطور زنده و روزانه روی آنتن می‌رود و اشتباه دبیر ادبیات فارسی مورد تائید رسانه ملی و آموزش و پرورش نیست.
 
در بخش پایانی بیانیه با درود و تحیت به مردم نخبه‌پرور و ادب‌دوست خطه آذربایجان ادای احترام شده است. 
 
در همان دقایق اولیه در خصوص انتشار فیلم توهین‌آمیز به شاعر نامی آذربایجان،4ِّئ ملا محمد فضولی در فضای مجازی و شبکه ۴ سیما، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با مدیر این شبکه تماس گرفته و خواستار پاسخگویی و عذرخواهی این شبکه از اشتباه انجام گرفته شد.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما، خواستار برخورد با رویه مذموم توهین به وحدت اقوام ایرانی در این رسانه شد.
 
انتشار توهین یکی از معلمان آموزش مجازی شبکه چهار صدا و سیما به شاعر بلندآوازه تبریزی ملا محمد فضولی، با واکنش و  اعتراض مجازی فعالان حوزه ادب و فرهنگ کشورمان همراه شده است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول