اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات صدها فلسطینی در مرز نوار غزه برای حمایت از «بیت‌المقدس»

فلسطینیان ساکن نوار غزه برای اعلام همبستگی با مردم قدس اشغالی در درگیری‌ها با نظامیان صهیونیست، تظاهرات شبانه در مناطق مرزی برگزار کردند.

تظاهرات صدها فلسطینی در مرز نوار غزه برای حمایت از «بیت‌المقدس»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه از تظاهرات و راهپیمایی صدها ساکن نوار غزه در مناطق مرزی خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «شهاب»، هم‌اکنون ساکنان نوار غزه راهپیمایی‌های شبانه‌ای را در مناطق مرزی برای حمایت از مردم قدس اشغالی و مقاومت آنها در برابر نظامیان صهیونیست، برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی نیز با شلیک نارنجک‌های صوتی و دودزا به سمت فلسطینی‌های معترض در مرز نوار غزه، تعدادی از آنها را مصدوم کردند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» در حالی حدود ۷۰۰ فلسطینی در نزدیکی گذرگاه مرزی «المنطار» مشغول تظاهرات هستند که نظامیان صهیونیست از سوی دیگر با شلیک گاه‌وبی‌گاه راکت‌هایی از نوار غزه نیز مواجه شدند.

 

 

شبکه خبری «قدس» نیز گزارش داد که صدها نفر از ساکنان «جبالیا» واقع در نوار غزه برای اعلام حمایت و همبستگی با فلسطینیان در قدس اشغالی، تظاهرات شبانه برگزار کردند.

بر این اساس، آنها در این راهپیمایی از گروه‌های مقاومت خواستند که برای گرفتن انتقام درگیری‌های قدس اشغالی، به شلیک راکت به مناطق صهیونیست‌نشین نزدیک نوار غزه ادامه دهند.

همزمان رسانه‌های عبری و خبرگزاری‌های فلسطینی با گزارش شنیده‌شدن صدای آژیر هشدار در شهرک صهیونیست‌نشین «نیریم»، خبر دادند که یک فروند راکت به نزدیکی محل استقرار نظامیان صهیونیست برخورد کرده است. (جزئیات بیشتر)

تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی پس از آن آغاز شد که جوانان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به علت اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در ممانعت از ایجاد تجمع و برگزاری مراسم به مناسبت این ماه مبارک در قدس اشغالی و به ویژه اطراف مسجد الاقصی با نیروهای صهیونیست چند بار درگیر شدند تا اینکه شامگاه پنجشنبه، درگیری‌های میان دو طرف به شدت تشدید شد و هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها، بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند.

پس از این اعلام، دیشب ساعت ۱۱:۴۶ به وقت ایران اتاق مشترک گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «قدس و مسجد الاقصی خط قرمز و مقاومت فصل الخطاب است». تنها پس از گذشت حدود ۴۰ دقیقه از صدور این بیانیه، منابع خبری از حمله راکتی گسترده نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه خبر دادند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول