اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۲۷ کشته در انفجار بیمارستان مبتلایان کرونا در بغداد/ الکاظمی: این حادثه بر امنیت ملی عراق اثر دارد

منابع درمانی در عراق خبر دادند که در پی انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان مبتلایان کرونا در بغداد، حداقل ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

۲۷ کشته در انفجار بیمارستان مبتلایان کرونا در بغداد/ الکاظمی: این حادثه بر امنیت ملی عراق اثر دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از وقوع انفجاری در بیمارستان «ابن الخطیب» واقع در بغداد خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، علت این حادثه، انفجار کپسول اکسیژن در این بیمارستان محل بستری مبتلایان به «کووید۱۹» اعلام شده است.

منابع درمانی در عراق خبر دادند که در پی انفجار در بیمارستان ابن‌الخطیب، حداقل ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

«کاظم بوهان»رئیس سازمان دفاع مدنی عراق نیز اعلام کرد ۱۲۰ بیمار در این بیمارستان بستری بودند که فعلا ۹۰ نفر از آنها نجات پیدا کرده‌اند.

 

 

بوهان در مصاحبه با شبکه «الجزیره توضیح داد: «آتش بیمارستان ابن الخطیب کاملاً خاموش شده است. عملیات نجات و اطفاء حریق حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید».

وی همچنین افزود: «این بیمارستان هیچ سیستمی برای مقابله با آتش سوزی ندارد. تحقیقات در مورد آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب ادامه دارد».

دقایقی بعد، برخی رسانه‌های عراقی به نقل از منابع درمانی در سه بیمارستان نزدیک این مرکز، گزارش دادند که شمار تلفات در این حادثه به ۲۷ کشته و ۴۶ مجروح افزایش یافته است.

کمیسیون حقوق بشر عراق نیز در بیانیه‌ای گفت: «ما از دولت عراق می‌خواهیم پس از آتش‌سوزی در بیمارستان ابن الخطیب، موضعی مسئولانه اتخاذ کند».

به نوشته الجزیره، در بیانیه این کمیسیون آمده است: «ما از [مصطفی الکاظمی] نخست‌وزیر [عراق] می‌خواهیم وزیر بهداشت و عوامل وی را برکنار کرده و آنها را برای تحقیق ارجاع دهد».

الکاظمی نیز دقایقی بعد، دستور داد مسئولان این بیمارستان حادثه‌دیده در بغداد تا زمان تکمیل تحقیقات،‌ بازداشت شوند.

 

 

رسانه‌های عربی گزارش دادند، نخست‌وزیر عراق قرار است روز یکشنبه با وزرای کابینه و مسئولان امنیتی جلسه‌ای در ارتباط با انفجار در بیمارستان مبتلایان کرونا در بغداد داشته باشد.

وی با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این انفجار گفت: «حادثه بیمارستان ابن الخطیب بر امنیت ملی عراق تأثیر می‌گذارد. این حادثه شاهدی بر عدم موفقیت است و نیاز به بررسی فوری دارد».

به نوشته وبگاه شبکه «العربیه»، الکاظمی ادامه داد: «سهل انگاری فقط یک اشتباه نیست، بلکه جرمی است که همه افراد سهل‌انگار باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. من خواستار نتایج تحقیقات در مورد حادثه بیمارستان ابن الخطیب ظرف ۲۴ ساعت و پاسخگویی افراد خاطی هستم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول