اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

ایلان ماسک، از تسلا و فضاپیما به مجری گری رسید/ربط اجرا با موفقیت در فضا

ایلان ماسک ، غول فناوری علاوه بر مشاغل خود به عنوان مدیرعامل سازنده خودروهای الکتریکی تسلا و سازنده سفینه فضایی، اسپیس ایکس قرار است برنامه تلویزیونی «شنبه شب زنده» را میزبانی کند.

ایلان ماسک، از تسلا  و فضاپیما به مجری گری رسید/ربط اجرا با موفقیت در فضا

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز، ایلان ماسک، غول فناوری علاوه بر مشاغل خود به عنوان مدیرعامل سازنده خودروهای الکتریکی تسلا و سازنده سفینه فضایی اسپیس ایکس، یک نمایش جدید ترتیب داده است. او قرار است برنامه تلویزیونی نمادین «شنبه شب زنده»(Saturday Night Live) را میزبانی و اجرا کند.

حضور ماسک در ۸ ماه می به موفقیت اخیر وی در زمینه فضاپیما ارتباط دارد. ارزش سهام تسلا نزدیک به شش برابر بیشتر از قبل از ابتلا به بیماری همه گیر است و بر اساس گزارش مجله «فوربس» ثروت ماسک ۱۷۷ میلیارد دلار است. و «اسپِیس اکس»(SpaceX) مأموریتی را آغاز کرده تا فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد.

برنامه پربیننده تلویزیونی «Saturday Night Live» عادت ندارد پذیرای مدیران بازرگانی باشد، اما ماسک از نوع شرکتی دور از ذهن صفا تجاری محسوب نمی شود. او مرتباً در توییتر شوخی می کند، جایی که نزدیک به ۵۲ میلیون دنبال کننده دارد.

او به دلیل اظهارات تحقیرآمیز درباره منتقدان و اشاره به احتمال خرید تسلا که منجر به جریمه 20 میلیون دلاری وی توسط تنظیم کنندگان بورس سهام شد، دچار مشکل حقوقی شده است.

ایلان ریو ماسک زادۀ ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ مهندس، طراح صنعتی، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی و جزو ده شخصیت تأثیرگذار در فناوری است. او بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال (که اکنون به ای‌بی تعلق دارد) و اسپیس‌اکس است. او هم‌اکنون مدیرعامل و مدیرفنی در پروژه فضایی اسپیس‌اکس است.

ایلان ماسک همچنین در حال توسعهٔ یک سیستم حمل و نقل با سرعت بالا است که تحت عنوان «هایپرلوپ» شناخته شده‌ است. او در ژانویه ۲۰۱۵ از طرحی خبر داد که طی آن مسیری تونل مانند برای حرکت کپسول‌هایی فوق مدرن حامل مسافران راه‌اندازی می‌شود. کپسول‌هایی که در این مسیرها به کار گرفته می‌شوند با سرعت سرسام‌آور ۱۲۸۷ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند و این یعنی بالاترین سرعتی که تاکنون برای جابجایی افراد بر روی زمین و در قالب سیستم حمل و نقل زمینی ارائه شده‌است. مسافران درون کپسول‌های آلومینیومی مخصوصی می‌نشینند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول