اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

گلایه امام جمعه مهریز از بی‌توجهی به نظافت مساجد در این شهرستان

امام جمعه مهریز توجه به نظافت خانه خدا از جمله الزامات اجرایی و دینی است، گفت: متأسفانه برخی از متولیان و اعضای هیأت امنا، آن طور که باید به بحث نظافت مساجد در این شهرستان توجه نمی‌کنند.

گلایه امام جمعه مهریز از بی‌توجهی به نظافت مساجد در این شهرستان

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از مهریز، با بیان این‌که برخی از متولیان و بانی‌های به نظافت مساجد کم  توجه هستند، اظهار کرد: هرچند به علت شوع ویروس کرونا مراجعات مردم به مساجد کمتر شده اما نباید از این امرغافل شویم.

وی با بیان این‌که ظاهر خاک گرفته و ناشایست مساجد به هیچ عنوان در شأن جامعه اسلامی نیست، افزود: در هر شرایطی مساجد باید پاکیزه و منزه باشد، بی‌تردید رسیدن به چنین ضرورتی نیاز به هزینه زیادی ندارد و این امر نباید بهانه‌ای باشد تا از این موضوع به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه مهریز مسئله نظافت و پاکیزگی مساجد را امری ضروری و توصیه شده در اسلام دانست و گفت: با توجه به این‌که مسجد عبادتگاه بندگان خالص خداست، همیشه باید پاک و نظیف نگه داشته شود و شستشوی فرش‌ها و زیر اندازهای داخل مسجد به صورت مرتب انجام شود.

حجت الاسلام محی الدینی تأکید کرد: وسایل و تجهیزات داخلی مسجد از قبیل عبا، چادر، استکان و قوری به  طور دائم شستشو و تمز نگه داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: هر مسجدی باید کمیته نظافت و بهداشت در مساجد، مرکب از امام جماعت، متولیان و جوانان علاقمند به خدمتگزاری در مساجد به همراه  تدوین برنامه نظافت ماهیانه داشته باشد.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول