اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خلع‌ید بیش از ۸ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان سوادکوه

۸ هزار و ۴۶۴ مترمربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه خلع ید شد و به وضع سابق بازگشت.

خلع‌ید بیش از ۸ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان سوادکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، طی بازدیدهای میدانی محمد خانلری دادستان سوادکوه از وضعیت اراضی و تفکیک غیرمجاز اراضی روستاهای دراسله، لاکوم، کلاریجان، پایین دوآب و شش‌رودبار با همکاری اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، ۸ هزار و ۴۶۴ مترمربع از اراضی ملی آزادسازی شد.

بر اساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، تجاوز به اراضی ملی جرم محسوب شده و همچنین بر اساس ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی خارج از محدوده شهری جرم محسوب می‌شود و براین اساس دادستانی سوادکوه به مامورین جهادکشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان دستور داد تا موارد را گزارش کنند که در صورت احراز جرم، با متجاوزان برخورد قانونی شود.

براساس گزارش دادستانی سوادکوه، در صورتی که افراد در برابر اقدامات ماموران منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مقابله فیزیکی و درگیری ایجاد کنند و مانع اجرای قانون شوند علاوه بر مجازات به علت تجاوز به اراضی ملی و تغییر غیرمجاز کاربری  به عنوان تمرد و مقاومت در برابر ماموران دولتی حین انجام وظیفه، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول