اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خیرین گچسارانی یاریگر کمیته امداد در طرح اطعام مهدوی/از توزیع غذای گرم تا بسته های کمک معیشتی در ماه مبارک رمضان

رئیس کمیته امداد گچساران گفت: تاکنون 2 هزار 767 پرس غذای گرم در قالب طرح ((اطعام مهدوی )) در شهرستان طبح و در بین مددجویان زیر پوشش این نهاد در ماه مبارک رمضان توزیع شد.

خیرین گچسارانی یاریگر کمیته امداد در طرح اطعام مهدوی/از توزیع غذای گرم تا بسته های کمک معیشتی در ماه مبارک رمضان

 خبرگزاری فارس، گچساران_ سمیرا نصاری ، ماه رمضان  فرصتی دوباره برای هنگامه نزول رحمت بر بندگان و خودسازی، رشد فضای اخلاقی و رها شدن از قید و بندهای جسمی و مادی است.

در این ماه  عظیم که ماه بخشش، بندگی و رها شدن از قید و بند دنیا است  به میهمانی پروردگار خود فراخوانده می‌شویم تا برای کسب معرفت مهیا شده و به قدر توان خود ذخیره ای  برای توشه آخرت  داشته باشیم.

ماه مبارک رمضان ارزشمندترین هنگامه در طول سال به شمار می رود که پروردگار روزه گرفتن را بر مسلمانان واجب کرده  و برپایه احادیث نبوی  عبادت در این ماه  ثواب  عظیم و بزرگ نسبت به دیگر ماه‌ ها دارد.

اوج این عظمت را می‌توان در شب های قدر مشاهده کرد که قرآن کریم آن را برتر و بهتر از هزار ماه دانسته، از این رو شناخت اهمیت و ارزش این ماه مبارک برای آمادگی روحی بسیار ضروری است.

عبادت سازنده و مؤثر در این ماه نیازمند دانستن احکام آن است تا فرد مسلمان با آگاهی از اعمال فقهی و شرعی بتواند علاوه بر روزه گرفتن از برکات معنوی آن  بهره‌مند شود.

علاوه بر عبادت و بندگی در این ماه مبارک در روایات و احادیث  بر دستگیری و کمک به نیازمندان مورد تاکید و سفارش زیادی قرار گرفته است.

از این رو طرحی در قالب (( اطعام مهدی )) همزمان با سراسر کشور در شهرستان گچساران  توسط خیرین، مراکز نیکوکاری و با همکاری نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) کلید خورد.

 محمد خادمی در حاشیه توزیع غذای گرم در بین نیازمندان شهرستان در گفت‌ و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد:  امسال با توجه به شیوع ویروس جهش یافته کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار آن  طبخ غذا با رعایت کامل  پروتکل های بهداشتی تهیه و در بین ولی نعمتان توزیع می شود.

 رئیس کمیته امداد گچساران  با بیان اینکه تا کنون در چندین مرحله  غذا طبح  و توزیع شد، ادامه داد: امسال برنامه‌های متنوعی برای کمک به نیازمندان و رفع نیازهای آنها توسط کمیته امداد با همکاری خیران شهرستان اجرا خواهد شد.

وی نقش خیرین  را در کمک رسانی به نیازمندان را بی‌بدیل دانست و گفت: تاکنون 2 هزار 967پرس غذای گرم در قالب  طرح ((اطعام مهدوی ))  در شهرستان طبح و در بین  مددجویان زیر پوشش این نهاد در ماه مبارک رمضان  توزیع شد.

 خادمی ابراز کرد: این تعداد غذای گرم با اعتباری به مبلغ 800میلیون ریال توسط مراکز نیکوکاری  و با همکاری کمیته امداد شهرستان طبخ و توزیع شد.

 رئیس کمیته امداد گچساران در ادامه از توزیع بسته‌های کمک معیشتی به افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: همچنین در این مدت 338 بسته غذایی کمک معیشتی به مبلغ یک میلیارد و 93 میلیون ریال توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: این بسته‌های غذایی شامل برنج، روغن، رب، ماکارونی، حبوبات و ... هستند که در بین افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان  و مراکز نیوکاری تهیه  و در اختیار این افراد قرار گرفت.

خادمی ادامه داد: کمیته امداد به تنهایی قادر به رفع نیازهای افراد تحت پوشش به ویژه در شرایط این روزهای جامعه نیست و همواره نیازمند یاری و مساعدت خیرین و نیکوکاران است.

 به گزارش فارس، خیرین و نیکوکاران گچساران برای مشارکت در این طرح می‌تواند  کمک های نقدی خود را به شماره حساب: 0110769749001 به شناسه 8800278814 و یا به شماره کارت مجازی  603799790026444 اهدا کنند.

انتهای پیام/82031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول