اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مبارزه علیه سن مادر گندم در ۲۷ هزار هکتار از اراضی زنجان انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تاکنون در حدود ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان مبارزه علیه سن مادر گندم انجام شده است.

مبارزه علیه سن مادر گندم در ۲۷ هزار هکتار از اراضی زنجان انجام شد

جواد تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تأمین امنیت غذایی از مهم‌ترین رسالت‌های جهاد کشاورزی است که در این راستا باید سعی شود بهره‌برداران در نخستین فرصت اقدامات حفاظتی را انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از این اقدامات مبارزه به موقع با آفات گیاهان و میوه‌ها است که انجام ندادن آن باعث بروز خسارت‌های جبران ناپذیر و کاهش چشمگیر محصول می‌شود، بیان کرد: در صورت اقدام به موقع می‌توان ۳۰ درصد از حد میانگین نیز بیشتر محصول برداشت کرد.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در استفاده از سموم و کود‌ها، مسائل زیست محیطی را در اولویت قرار می‌دهد، اضافه کرد: استفاده از سموم ترجیحا کم خطر علاوه بر افزایش تولید محصول موجب افزایش کیفی محصول نیز می‌شود.

تاراسی با اشاره به اینکه بیشتر اراضی این استان دیم بوده و تولید آن وابسته به شرایط اقلیمی است و تولید در این استان وابسته به عملیات داشت از جمله تغذیه گیاهی و مبارزه با آفات است، عنوان کرد: باید نهایت دقت را به عمل آورد تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه شاهد کمترین خسارت‌ها باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تاکنون عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌های نباتی در حدود ۳۷ هزار هکتار از مزارع زنجان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه به همین دلیل مبارزه با این آفت‌ها از اول بهار آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون در حدود ۲۷ هزار هکتار از اراضی، مبارزه علیه سن مادر گندم انجام شده است.

تاراسی با بیان اینکه علاوه بر مبارزه با سن مادر،  در ۱۰ هزار هکتار هم مبارزه علیه علف‌های هرز پهن و نازک برگ نیز انجام شده است، افزود: هم اکنون نیز بازدید‌ها از مزارع برای بررسی ریزش سن گندم انجام می‌شود که بیشترین میزان آن در شهرستان‌های خدابنده ایجرود و زنجان انجام شده است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول