اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نامه پورابراهیمی به روحانی: اقدامات عاجل جهت تصویب و ابلاغ سود بازرگانی بر مبنای بودجه 1400 صورت گیرد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر اصلاح علی‌الحساب بودن نرخ فعلی و فرآیند پرداخت مابه‌التفاوت، تصریح کرد:‌ اقدامات عاجل جهت تصویب و ابلاغ سود بازرگانی و حقوق ورودی بر مبنای قانون بودجه 1400 و اجرای کامل قانون بودجه در سال جاری صورت پذیرد.

نامه پورابراهیمی به روحانی: اقدامات عاجل جهت تصویب و ابلاغ سود بازرگانی بر مبنای بودجه 1400 صورت گیرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ تدبیری اتخاذ شود که اولاً در اسرع وقت مصوبه فوق‌الذکر با هدف تطبیق با قانون بودجه 1400 (علی‌الحساب بودن نرخ فعلی و فرآیند پرداخت مابه‌التفاوت) اصلاح گردد و ثانیاً اقدامات عاجل جهت تصویب و ابلاغ سود بازرگانی و حقوق ورودی بر مبنای قانون بودجه 1400 و اجرای کامل قانون بودجه در سال جاری صورت پذیرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری

با سلام

احتراما همانطور که مستحضر هستید بر اساس بند «و» تبصره (7) قانون بودجه سال 1400، نرخ ارز مبنای محاسبه ارزش گمرگی کالاهای وارداتی (به استثنای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی) در سال 1400، نرخ ارز اعلام شده بانک مرکزی (نرخ سامانه ETS) در روز اظهار می‌باشد و اجرای این جزء همانند سایر اجزاء قانون بودجه از ابتدای سال جاری لازم‌الاجرا بوده است.

لیکن بر اساس مصوبه هیأت وزیران مورخ 1400.1.18 گمرک جمهوری اسلامی ایران مجاز شده است تا زمان تصویب و ابلاغ سود بازرگانی و حقوق ورودی (که زمان آن نامعلوم است)،‌حقوق ورودی جهت ترخیص کالاها از گمرکات کشور را بر اساس ارز 42000 ریالی محاسبه نماید، مهمتر آنکه در این مصوبه، به علی‌الحساب بودن این نرخ و ضرورت دریافت تضامین کافی و تعیین فرآیند پرداخت مابهالتفاوت اشاره‌ای نشده است و آنچه مسلم است این خلاف نص صریح قانون می‌باشد.

لذا خواهشمند است تدبیری اتخاذ فرمایید که اولاً در اسرع وقت مصوبه فوق‌الذکر با هدف تطبیق با قانون بودجه 1400 (علی‌الحساب بودن نرخ فعلی و فرآیند پرداخت مابهالتفاوت) اصلاح گردد و ثانیاً اقدامات عاجل جهت تصویب و ابلاغ سود بازرگانی و حقوق ورودی بر مبنای قانون بودجه 1400 و اجرای کامل قانون بودجه در سال جاری صورت پذیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول