اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

آماده برای رد صلاحیت/ ماجرای اعلام حضور تاج زاده برای نامزدی در انتخابات 1400

تاج زاده خود بهتر از هر کس می‌داند که هیچ صلاحیتی برای نامزدی در انتخابات ندارد! او کوتوله سیاسی است که با عربده کشی تلاش دارد خود را رجل سیاسی معرفی کند. در سابقه اش هیچ نشانی از یک مدیریت اجرایی موفق وجود ندارد!

آماده برای رد صلاحیت/ ماجرای اعلام حضور تاج زاده برای نامزدی در انتخابات 1400

 

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مهدی سعیدی نوشت: افراطیون اردوگاه اصلاح طلبی چندماهی است که بر طبل حمایت از گزینه حداکثری اصلاحات در انتخابات 1400 می‌گوبند. آنان معتقدند که در سال 1392 نیز بر خطا رفتند که از گزینه‌ای غیراصلاح طلب حمایت کردند و آن را بر مسند قدرت نشاندند! دولت به روی کار آمده هیچگاه تمام قد در حد و تراز یک دولت اصلاح طلب عمل نکرد و دستاورد چندانی برای آنان به همراه نداشت، و امروز تنها عملکرد و کارنامه‌ای غیرقابل قبول از آن برای اردوگاه اصلاح‌طلبان به عنوان میراث باقی مانده است!

در این میان اسامی مختلفی همچون سیدمحمد خاتمی، محمدرضا خاتمی، مصطفی معین، صفایی فراهانی، و ... در جلسات آنان مطرح شده است. در همین راستا جواد امام دبیرکل حزب مجمع ایثارگران که از احزاب رادیکال اصلاح طلب به حساب می‌آید به تازگی اعلام کرد که این حزب از آقای خاتمی برای حضور در صحنه انتخابات دعوت کرده است. این طیف معتقدند که در صورتی که هیچکدام از گزینه‌های حداکثری اصلاح طلب تایید صلاحیت نشوند، ترجیح آنان کناره گیری از حضور در انتخابات و دنبال کردن "خط تحریم" خواهد بود.

آخرین گزینه مطرح در این اردوگاه که خود را برای ورود به میدان انتخابات آمده کرده است، سیدمصطفی تاج زاده است که خبر احتمال حضور وی در انتخابات در هفته گذشته خبرساز شد.

خبر جنجالی ورود تاج زاده

چند روز پیش بود که الیاس حضرتی عضو حزب اعتماد ملی در توئیتی از جدی شدن احتمال کاندیداتوری مصطفی تاج‌زاده در انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد! ساعاتی بعد تاج زاده خبر فوق را تایید کرد و اعلام نمود: »در این زمینه در حال مشورت و رایزنی با دوستان هستم و بعد از تصمیم‌گیری نهایی به یاری حق آن را اعلام خواهم کرد.» وی درباره زمان اعلام آن نیز تصریح کرد: به زودی انشاالله.

با اعلام این خبر اکثر فعالان مجازی از احتمال زیاد ردصلاحیت تاجزاده از سوی شورای نگهبان سخن گفتند. اما سعید ملکی، روزنامه‌نگار در واکنش به این خبر در توئیتر خود نوشت: «حضور تاجزاده در انتخابات بیشتر از آن که برای او جدی باشد یا برای به چالش کشیدن نظارت استصوابی، عیاری است برای سنجش میزان اعتبار پایبندی اصلاح طلبان به شعارهای خودشان.»

محمدعلی باقری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات نیز در واکنش به این خبر نوشت: «حضور مصطفی تاج‌زاده، سورپرایز انتخابات سیزدهم است. وی حامل اصلاحات ساختاری و زبان کسانی است که همچنان اصلاح‌طلبی را یگانه راه رسیدن به وضعیت مطلوب می‌دانند و در عین حال، شیوه‌ها و راهبردهای مالوف گذشته اصلاح‌طلبان را راهگشای بن‌بست‌های کنونی کشور نمی‌دانند.»

ضدانقلاب هم به استقبال تاج زاده آمدند. به عنوان نمونه سایت ضدانقلاب ایران امروز در یادداشتی با عنوان " چرا از نامزدی تاجزاده در انتخابات استقبال می‌کنم؟" به قلم علیرضا خوشبخت نوشت: «نامزدی تاجزاده می‌تواند بارقه تولد دوباره جریان دموکراسی خواه اصلاح‌طلبان باشد. جریانی که مرزبندی‌های بی معنا شده و قبیله‌ای را کنار می‌گذارد و حصول دموکراسی از مسیری مسالمت آمیز را مبنای دوری و نزدیکی با جریان‌های سیاسی می‌داند.»

لکه‌های تاریک یک زندگی!

چهره جنجالی اصلاح طلبان که در ماجرای فتنه 88 مدتها در زندان بسر برد، در پرونده عملکرد خود نقاط سیاه فراوانی را به ثبت رسانده است. در این کارنامه معاونت سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات ثبت شده است، که در همان دوران تخلفات وی در انتخابات مجلس ششم وجود دارد! اقدامات خلاف قانون وی در ماجرای کوی دانشگاه تهران در سال 1378 هم به خوبی نشان می‌دهد که وی صلاحیت هیج سمتی در جمهوری اسلامی را ندارد! او در حوادث تلخ 18 تیر سال 1378 و درگیری نشست دفتر تحکیم وحدت در شهر خرم آباد نقش داشت و به تحریک اغتشاشگران پرداخت و سرانجام وی به علت تخلفات متعدد و گسترده در برگزاری انتخابات مجلس ششم(1379) و مخدوش ساختن آرای مردم تهران، از سوی دادگاه از مسئولیت‌های دولتی خود کنارگذاشته شد.

در ماجرای فتنه 88 هم آتش بیار معرکه بود و بر طبل ساختارشکنی و آشوب کوفت. وی در زندان مقاله‌ای با عنوان "پدر، مادر، ما باز هم متهمیم!" نوشت و در آن نسبت به سوابق و مواضع خود در دهه اول انقلاب اسلامی اعلام برائت کرد! وی در بند سوم این نوشتار با عنوان "اعترافات من" در بررسی وضعیت دهه اول انقلاب اسلامی اعلام می‌دارد که: «همه ما در آن دوره خطاهای جدی داشتیم» و سپس به شمارش آن خطاها مشغول می‌شود. وی در این نوشته به نفی اقدامات نظام اسلامی می‌پردازد و با سیاه‌نمایی از عملکرد انقلاب اسلامی از دوران امام(ره) به عنوان لکه‌های تاریک تاریخ یاد می‌کند و اعلام می‌دارد باید «تکلیفمان را با لکه‌های تاریک تاریخ خودمان مشخص کنیم»!؟

حمایت از گروهکهای مطرود امام و جریانی که تلاش داشت تا با استحاله انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز حاکمیت نظامی لیبرالیستی را فراهم آورد و آن را به کشوری در منظومه نظام سرمایه‌داری غربی مبدل سازد، بخش دیگری از این اعترافات است. تاج‌زاده که به خوبی با نظرات حضرت امام نسبت به لیبرال‌ها و گروهک نهضت آزادی آگاه است، و خیانت‌های آنها در طول جنگ تحمیلی را بهتر از خوانندگان این نوشتار می‌داند، با چشم‌پوشی از این سابقه سیاه می‌نویسد: «باید از برخوردهای ناصوابی که با مهندس بازرگان و دکتر سحابی صورت گرفت، عذر خواست و نیز باید از همه سیاسیونی که خواهان فعالیت قانونی بودند و حقوقشان به بهانه‌های مختلف نقض شد، پوزش طلبید.»

اوج اعترافات تاج‌زاده که آن را می‌توان سرمنشاء دیگر انحرافات دانست، نفی حکومت اسلامی در عصر غیبت و زیر سوال بردن نظریه تشکیل نظام اسلامی مبتنی بر نظریه ولایت فقیه و ترویج تفکرات سکولاریستی است. وی با صراحت اعلام می‌دارد که: «بزرگترین خطای ما تعمیم مناسبات سیاسی در عصر "عصمت" به عصر "غیبت" بود.» و در شرح آن می‌نویسد: «در حقیقت سال‌ها طول کشید تا کاملاً درک کنیم حکومت در عصر غیبت، با وجود و حضور انسان‌های متوسط که نه به همه اسرار و رموز جهان و جامعه و انسان آگاهند و نه از حب و بغض‌ها و منافع شخصی بری هستند، نمی‌تواند سعادت اخروی شهروندان را تأمین کند. گذاشتن چنین باری بر دوش حکومت عملاً به معنای آن است که دولت در تمام عرصه‌های زندگی شهروندان دخالت کند و به این ترتیب ضمن نقض حقوق و آزادی‌های آنان، در تأمین رفاه مردم و نیز توسعه علمی و فنی اقتصادی میهن با مشکلات عدیده مواجه شود.»

این چهره پرادعا، بعدها اعتراف نمود که ادعای تقلب در انتخابات دروغ بوده است! در ششم مرداد سال 89 فیلمی در سایت های مختلف داخلی و خارجی منتشر شد که در آن مصطفی تاج‌زاده خطاب به محسن صفایی فراهانی و عبدالله رمضان زاده از اعضای حزب مشارکت می‌گوید: «برای بنده که تجربه انتخابات رو دارم می‏دونم که در انتخابات تقلب نشده، ممکنه که یکی دو میلیون عقب جلو شده باشه ولی ما نتیجه انتخابات رو باختیم. حالا به جای 25 میلیون و 14 میلیون شده باشه 24 میلیون و 15 میلیون مثلاً، ما انتخابات رو باختیم.»

شکست تاریخی تاج زاده

در واکنش به خبر ورود تاج زاده غلامحسین کرباسجی دبیرکل  حزب کارگزاران سازندگی گفته است: «خوب است اگر وزارت کشور و شورای نگهبان آقای تاجزاده را تائید کنند و فکر می‌کنم این امر امتحان خوبی است که مشاهده کنیم مردم این نوع لحن و گفتار را انتخاب می‌کنند یا خیر.»

این سخنان به یکباره خاطرات انتخابات دومین دوره شورای شهر تهران را یادآوری می‌کند. در آن انتخابات که با نظارت افراطیون اصلاح طلب مجلس ششم برگزار گردید، بسیاری از چهره‌های فاقد صلاحیت متاسفانه تایید صلاحیت شدند به نحوی که ضدانقلاب‌هایی چون محسن سازگارا و برخی از چهره‌های نهضت آزادی هم در این میدان بودند! آقای تاجزاده نیز اتفاقا در آن آوردگاه با همه توان حاضر بود و اتفاقا سرلیست اصلاح طلبان را نیز برای خود کرده بود. انتخابات در اسفندماه سال 1381 برگزار شد و حاصل آن ناکامی بزرگ تاج زاده بود. در حالی که 15 نفر اول به شورا راه می یافتند سیدمصطفی تاج‌زاده با 66196 رأی در جایگاه شانزدهم ایستاد و به عنوان عضو علی البدل برگزیده شد!

سخن پایانی

تاج زاده خود بهتر از هر کس می‌داند که هیچ صلاحیتی برای نامزدی در انتخابات ندارد! او کوتوله سیاسی است که با عربده کشی تلاش دارد خود را "رجل سیاسی" معرفی کند. در سابقه اش هیچ نشانی از یک مدیریت اجرایی موفق وجود ندارد! او سالهاست که سکولار شده و دیگر اعتقادی به بسیاری از بندهای قانون اساسی ندارد، اظهارات توهین آمیزش علیه رهبری و شعارهای ساختارشکنانه اش نیز به خوبی حکم به بی‌اعتباری وی داده است.

حضور او در صحنه انتخابات تنها با هدف ردصلاحیت و پس از آن جوسازی و هوچی‌گری و فشار بر شورای نگهبان خواهد بود تا اینکه جنجال آفرینی کرده و فضای انتخابات را بر هم بریزد و آب را در آستانه انتخابات گل آلود کند و ذهن های جامعه را مشوش کرده و آنان را دچار خطای محاسباتی نماید.

پلن B این ماجرا نیز آن است که اگر نیاز شد بر طبل تحریم انتخابات و کاهش مشارکت بکوبند، ردصلاحیت امثال تاج زاده را پیراهن عثمان کرده و به این بهانه تکمیل کننده پازل بیگانگان گردند!

سخن پایانی آنکه این روزها نیازمند هوشمندی افکار عمومی هستیم تا شعبده بازی‌های شکل گرفته در آستانه انتخابات نتواند رای ملت را بدزد و مبتنی بر عقلانیت و متناسب با نیازهای واقعی جامعه و ضرورت‌های جمهوری اسلامی رای ملت شکل گیرد.

منبع: سایت بصیرت

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول