اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حفاظت از گورخر ایرانی در منطقه بهرام گور افزایش می‌یابد

تمهیدات محیط زیست فارس برای تشدید حفاظت از گورهای ایرانی، در پی کمبود علوفه و پراکنده شدن حیات وحش به سمت مزارع اطراف به علت خشکسالی‌های اخیر ابلاغ شد.

حفاظت از گورخر ایرانی در منطقه بهرام گور افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس پارک ملی بهرام گور با بیان این مطلب اظهار داشت: کاهش بارندگی ها، بروز خشکسالی های اخیر و کاهش پوشش گیاهی موجب کمبود علوفه در پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور و در نتیجه پراکنده شدن گورها به سمت مزارع کشاورزی حسن آباد،  دهچاه و روستاهای اطراف شده است.

مهدی پور افزود: با تاکید مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، کمیته حفاظت از گورخر ایرانی به منظور گشت های مستمر شبانه روزی توسط پرسنل اداره پارک تشکیل شده و مقرر شده است ضمن نصب تابلوهای راهنمای بیشتر برای جلوگیری از تصادفات جاده ای تهیه علوفه و علوفه رسانی به گورها با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریز در اولویت اقدامات قرار گرفته  و به منظور جلوگیری از پراکندگی و گدار گورها به سمت مزارع پایش های مستمر به عمل آید.

وی ضمن تشکر از عزم جدی مردم فهیم منطقه در حفاظت از گور ایرانی از دوستداران محیط زیست خواست تا در زمینه حفاظت از این گونه ارزشمند یاریگر محیط بانان بوده و علاقه مندان به مشارکت در پایش های شبانه را به همکاری فرا خواند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول