اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

تقاضای وزارت ارشاد از دولت: لااقل بقیه ارز سال ۹۸ کاغذ را بدهید

دستور کار جدید وزارت ارشاد در برابر کاغذ بندی ۷۰۰ هزار تومان چیست؟ هرچند دو معاونت فرهنگی و مطبوعاتی به دلیل سر و کار داشتن با مطبوعات و نشر، مشمول این تصمیمات هستند، اما باید دید وزارتخانه برای برون‌رفت از این وضع، چه تدبیری دارد.

تقاضای وزارت ارشاد از دولت: لااقل بقیه ارز سال ۹۸ کاغذ را بدهید

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، هفته گذشته موضوع کاغذ داغ‌ترین مساله حوزه نشر و مطبوعات بود و افزایش و ریزش قیمت‌ها در بازار واکنش‌ها و البته هشدارهایی از سوی فعالان نشر و مطبوعات را در بر داشت.

در ادامه این واکنش‌ها همایون امیرزاده، مدیرکل مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی داد و با بیان اینکه، جلسه‌ای با حضور سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد و اعضای معاونت فرهنگی و مطبوعاتی برگزار شد از مسیر جدید پیگیری‌ها خبر داد.

او عنوان کرده بود: جلسه‌ای با وزیر داشتیم و دوستان در معاونت مطبوعاتی و فرهنگی حضور داشتند و بنا شد چند موضوع را پیگیری کنیم. (اینجا بخوانید)

اما دستور کار جدید وزارت ارشاد در برابر کاغذ بندی ۷۰۰ هزار تومان که الان به ثبات اندک رسیده چیست، هرچند دو معاونت فرهنگی به دلیل جامعه هدف «نشر» و معاونت مطبوعاتی به دلیل سروکار داشتن با مطبوعات مشمول این تصمیمات هستند، اما باید دید چه رویکردی پیش روی ارشاد خواهد بود.

بر این مبنا در این جلسه مواردی در راستای پیگیری مطرح شد که در ادامه می‌آید:

۱ـ بررسی دقیق واردات کاغذ با ارز نیمایی از طریق وزارت صمت به منظور اطمینان از موجودی کافی کاغذ در بازار

۲ـ پیگیری برای اجرایی شدن دستور رئیس جمهور در خصوص اختصاص ارز دولتی برای سال ۱۴۰۰

۳ـ پیگیری اختصاص باقی مانده ارز سال ۹۸

همه این موارد در جلسه اخیر صالحی با دو معاونش یعنی «محمد خدادی» و «محسن جوادی» نشان می‌دهد که اجرا شدن این سه مورد می‌تواند بازار کاغذ را تا حدی آرام کند. چرا که حتی اگر دولت، ارز باقی مانده از سال ۹۸ را هم تخصیص دهد، می‌تواند گره موقتی را باز کند.


هرچند کاغذ بندی ۷۰۰ هزار تومان نگرانی‌هایی را خصوصا در میان فعالان عرصه نشر پدید آورده، اما وزارت ارشاد می‌تواند در جلسات هیات دولت موضوع کاغذ را به شکل جدی دنبال کند تا مشکل ناشران و مطبوعات تا پیش از پایان ماموریت دولت حسن روحانی تا اندازه‌ای برطرف شود. البته با نزدیک شدن به روزهای انتخابات مشکل کاغذ انتخاباتی هم به همه گرفتاری‌های بازار کاغذ اضافه خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول