اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

هیچ مسئولی برای حفظ صندلی خود جرئت تصمیم گیری درباره نان را ندارد/ ارسال نامه به رهبر انقلاب در پی افزایش قیمت نان

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با بیان اینکه نرخ نان از سال ۹۳ تا ۹۸ متاسفانه توسط دولت سرکوب شده است گفت: در کشور هیچ کس جرأت تصمیم گیری در خصوص نان را ندارد و برای حفظ صندلی خود تصمیمی نمی گیرند.

هیچ مسئولی برای حفظ صندلی خود جرئت تصمیم گیری درباره نان را ندارد/ ارسال نامه به رهبر انقلاب در پی افزایش قیمت نان

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران اظهار داشت: نرخ نان از سال ۹۳ تا ۹۸ متاسفانه توسط دولت سرکوب شده است و هیچ گونه قیمت گذاری انجام نشده است.

بیژن نوروز مقدم افزود: اواخر سال ۹۷ آنالیز قیمت نان را به مسئولین دادیم و گفتیم این ۵ سالی که قیمت نان را مشخص نکرده اید باتوجه به گرانی ها نیازمند افزایش قیمت صد در صدی است و در پاسخ با افزایش ۴۵ درصدی موافقت شد و مشروط بر این که مادامی که قیمت گندم یا سایر هزینه تولید افزایش نیافته ملاک عمل باشد.

رییس اتحادیه نانوایان سنتی تهران ادامه داد: بعد از ده ماه پیگیری ستاد تنظیم بازار که کارگروه آرد و نان هم در آن بود با یک ترفند کارگروه ملی آرد و نان را از ستاد تنظیم بازار منفک کردند. کارگروه ملی هم بدون آنکه با اتحادیه جلسه‌ای برگزار کنند و به قیمت دقیق نان را برآورد کنند ساده ترین راه را انتخاب کرده و قیمت نان را به استانداری ها سپردند.

نوروز مقدم تاکید کرد: استانداری ها بعداز دوماه جلسه قرار شد قیمت جدید نان را بهمن سال ۹۹ اعلام نمایند که انجام نشد. نانوا باید هزار بار دست خود را داخل تنور ببرد تا پول دو کیلو گوشت را دربیاورند.

وی خاطرنشان کرد: من به مسئولین استانداری هم گفته ام که فکری به حال نانوایی های لواش و تافتون کنید که در معرض تعطیلی است و حدود دو هزار نانوایی لواش و تافتون در حال تعطیلی است.

نوروز مقدم تاکید کرد: نانواها با توجه به اینکه پخت نان لواش و تافتون به صرفه نیست خودخوش قیمت نان لواش و تافتون را صد تا صد و پنجاه تومان افزایش دادند. من به عنوان مسئول اتحادیه نمی‌دانم مشکلات نانواها را با چه کسی مطرح کنم.

رییس اتحادیه نانوایان سنتی تهران افزود: به وزراتخانه های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن مراجعه کردم و حتی به دفتر جناب یزدان سلف دبیر کارگروه آرد و نان رفتم و وی گفت ما کارگروه ملی هستیم و شما مشکلات خود را با استان حل کنید!

نوروز مقدم افزود: مسئولین با عدم برنامه ریزی و برای خروج از این مخمصه تصمیم گیری نمی کنند و نانوا را مقابل مردم قرار می دهند و متاسفانه نان در کشور متولی ندارد و هیچ کس مسولیت افزایش قیمت نان را نمی پذیرد. جای سوال است که این کارگروه تا به حال برای مشکلات نان چه کار کرده اند؟

رییس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: من دو روز پیش با توجه به افزایش قیمت نان به مقام معظم رهبری نامه نوشتم و خطاب به ایشان گفتم:« در یکی از سخنرانی ها شما فرمودید که برخی از مسئولین تصمیم نگرفتن را بهترین تصمیم می دانند » و موضوع نان هم همین گونه است و در کشور هیچ کس جرأت تصمیم‌گیری در خصوص نان را ندارد و برای حفظ صندلی خود تصمیمی نمی گیرند.

منبع: خبرگزاری بسیج

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول