اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قرارداد هنگفت بن سلمان با یک شرکت آمریکایی برای ترمیم وجهه خود

یک وبسایت آمریکایی از قرارداد ولی‌عهد سعودی با یک شرکت تبلیغاتی جهت ترمیم وجهه خود پرده برداشت.

قرارداد هنگفت بن سلمان با یک شرکت آمریکایی برای ترمیم وجهه خود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد بن سلمان ولی‌عهد جوان سعودی در سال‌های اخیر همراستا با اقدامات سرکوبگرانه خود، هزینه‌های هنگفت در بخش تبلیغات و روابط عمومی را نیز فراموش نکرده و از هر راهی برای ترمیم وجهه خود بهره برده است و طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، وی با یک شرکت تبلیغاتی آمریکایی قرارداد پر هزینه‌ای را برای این منظور امضاء کرده است.

وبسایت Des Moines فاش کرده است که «محمد بن سلمان» با شرکت تبلیغاتی و روابط عمومی «LS2 Group» توافق کرده است که در ازای پرداخت ماهانه یک میلیون دلار، این شرکت در راستای بهبود تصویر عربستان سعودی در افکار عمومی جهان غرب به خصوص در حوزه حقوق زنان، فعالیت کند.

این شرکت در تبلیغات خود از سفارت ریاض در واشنگتن مشورت می‌گیرد و در حوزه حقوق زنان تلاش دارد بر حضور آن‌ها در رقابت‌های ورزشی جهانی به عنوان نشانه‌ای از بهبود وضعیت آن‌ها در عربستان تمرکز کند.

نکته دیگر اینکه مؤسس این شرکت فردی است به نام «چاک لارسون» که عضو حزب جمهوری‌خواه و سفیر سابق آمریکا در لتونی در دوره جرج دبلیو بوش است. او در دهه هشتاد قرن بیستم مدیر اجرایی احداث بزرگراهها در عربستان نیز بود.

به نوشته وبسایت «دموین» فعالیت این شرکت به تبلیغات رسانه‌ای به نفع عربستان سعودی محدود نخواهد ماند و طبق قرارداد اعضای این شرکت موظف به لابی‌گری با نمایندگان کنگره جهت جلوگیری از وضع قوانین علیه دولت سعودی هستند.

این لابی‌گری‌ها همزمان با تلاش کنگره برای تصویب قانون حمایت از منتقدان دولت سعودی و وضع تحریم‌ها علیه صادرات سلاح به ریاض جهت پایان جنگ یمن صورت می‌گیرد.

به گفته رسانه‌های آمریکایی، عربستان سعودی تلاش دارد با نمایندگان ایالت‌های مرکزی آمریکا که توجه چندانی به سیاست خارجی ندارند، ارتباط برقرار کند و آن‌ها به نفع ریاض در کنگره رأی دهند.

«برایان تیرل» فعال حقوق بشری آمریکایی در این باره به وبسایت «دموین» گفت: «دریافت پول از جنایتکاری که غیرنظامیان را در یمن به قتل می‌رساند و زنانی که خواستار دستیابی به حقوق خود هستند را به زندان می‌اندازد، یک امر بسیار زشت است و آمریکایی‌ها باید چشمان خود را به روی تبلیغات مشکوکی که تلاش دارند بر روی حقیقت در عربستان سرپوش بگذارند، باز کنند.»

قرارداد با شرکت «LS2 Group» تنها نمونه تلاش «محمد بن سلمان» برای ترمیم وجهه از دست رفته خود نزد افکار عمومی جهان نیست.

مؤسسه حقوق بشری «گرانت لیبرتی» ماه گذشته در گزارشی به هزینه‌های هنگفت دولت عربستان سعودی در بخش برگزاری مسابقات ورزشی پرداخت و آن را اقدامی برای ترمیم چهره مخدوش این کشور در حوزه حقوق بشر دانست.

وبسایت «نان پست» نیز در تاریخ دهم فروردین در گزارشی به قراردادهای دولت عربستان سعودی با شرکت‌ها و رسانه‌های فرانسوی برای تبلیغ چهره محمد بن سلمان پرداخت و دلیل سکوت ریاض در قبال کاریکاتور توهین‌آمیز و اهانت به دین اسلام در فرانسه را تلاش سعودی‌ها برای نشان دادن یک چهره لائیک از خود نزد افکار عمومی غرب عنوان کرد. 

همه این تلاش‌ها برای ترمیم چهره‌ای است که «محمد بن سلمان» با اقدامات و سیاست‌هایش از عربستان سعودی در جهان منعکس کرده است. سرکوب مخالفان، قتل جمال خاشقچی و جنگ یمن همچنان تصویری است که علی‌رغم تمامی این تبلیغات از عربستان سعودی در جهان وجود دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول