اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

کرباسچی شگفتانه کارگزاران خواهد بود/ 2 دغدغه اصلی محسن هاشمی برای کاندیداتوری

روزنامه اعتماد به در گزارشی به آخرین وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان پرداخت و نوشت: محسن هاشمی تلاش می‌کند زودتر از موعد به دام تخریب‌های رقیب نیفتد. البته او هم دغدغه تایید صلاحیت دارد و هم اینکه مورد اجماع اصلاح‌طلبان باشد.

کرباسچی شگفتانه کارگزاران خواهد بود/ 2 دغدغه اصلی محسن هاشمی برای کاندیداتوری

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در گزارشی به آخرین وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان پرداخته است. در بخش‌هایی از این گزارش آمده است: گویا حزب کارگزاران سازندگی قصد دارد در این دوره متفاوت ظاهر شود و جریان تازه‌ای به راه بیندازد. کارگزارانی‌ها که در بزنگاه‌های انتخاباتی و غیرانتخاباتی یکی، دو دهه گذشته نیز گاهی همچون تجربه انتخابات مجلس یازدهم، به‌‌رغم عدم انتشار فهرست از جانب مجموعه اصلاح‌طلبان، اقدام به ارایه فهرستی نصفه و نیمه کرد، حالا در آستانه انتخابات پیش‌رو از جمله طیف‌هایی است که از ماه‌ها پیش درباره احتمال پی گرفتن مسیری متفاوت از مجموعه اصلاح‌طلبان مطرح بوده است. این‌بار اما یکی از اعضای شاخص این حزب خود مسیری متفاوت از کلیت حزب پیش گرفته است.

فائزه هاشمی، دختر آیت‌الله هاشمی، پدر معنوی کارگزاران سازندگی که با حضور در یک اتاق مجازی گفت‌وگو در برخلاف دیگر کارگزارانی‌ها که برخی از حضورشان در انتخابات حتی در صورت ردصلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب می‌گویند. البته این موضع درحالی با انتقاد نسبی دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب مواجه شد که سفت‌وسخت‌ترین موضع را خود کارگزارانی‌ها داشتند. آن‌هم در حالی که محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران و برادر بزرگ فائزه هاشمی حالا نیز از جمله گزینه‌های جدی کارگزاران برای انتخابات ریاست‌جمهوری است که البته او نیز چندماه پیش با اظهارات متفاوتی درباره ریاست‌جمهوری خبرساز شده بود. زمانی که گفته بود باید در صحت عقل کسی که در این شرایط به کاندیداتوری فکر کند، تردید کرد.

محسن هاشمی البته به تازگی موضعی خلاف آن گفته‌ها را با صراحتی بیشتر مطرح کرده و درنتیجه برخی ناظران، این روش کجدار و مریز او را به عنوان راهبرد و استراتژی تبلیغاتی- انتخاباتی‌اش تحلیل کرده و می‌گویند او خواسته به این ترتیب، زودتر از موعد به دام تخریب‌های رقیب نیفتد. هرچند به باور بسیاری، او حالا هم دغدغه تایید صلاحیت دارد و هم اینکه مورد اجماع اصلاح‌طلبان باشد.

کرباسچی؛ شگفتانه کارگزاران 

حسین مرعشی، سخنگوی کارگزاران سازندگی هم گفته است: «امروز ما اسامی 4 کاندیدای پیشنهادی خود (کارگزاران) را به جبهه اصلاحات ارایه می‌کنیم و اسامی را در دقیقه ۹۰ رو می‌کنیم؛ چون شاید در زمان نام‌نویسی، یکی از دوستان ما نام‌نویسی کند و از شگفتی‌های انتخابات باشد.»

محسن هاشمی‌رفسنجانی، اسحاق جهانگیری و محمدجواد ظریف طی هفته‌های گذشته به عنوان گزینه‌های احتمالی کارگزاران سازندگی در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح بودند. درباره اسحاق جهانگیری درحالی تاکنون اخبار متناقضی منتشر شده که سال گذشته برخی می‌گفتند که جهانگیری حتی تشکیلات سازمانی را که برای انتخابات فراهم کرده بود، تعطیل کرده و تصمیم قطعی خود را برای عدم کاندیداتوری گرفته است. اما از سال جدید زمزمه‌هایی دوباره درباره احتمال کاندیداتوری او شنیده شد. با این حال چنانچه جهانگیری تصمیم خود را برای کاندیداتوری بگیرید، احتمالا از میان دیگر احزاب اصلاح‌طلب چندان حامیان جدی و مهمی نخواهد داشت. چه آنکه برخلاف محبوبیت چندسال پیش، حالا به خاطر تداوم حضورش در دولت و عملکرد ضعیف دولت محل انتقاد است. اما به‌هرحال مشخص است که کاندیداتوری او همزمان با کاندیداتوری ظریف عملیاتی نخواهد بود و احتمالا تنها یکی از این دو به میدان می‌آیند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که رایزنی‌های فشرده‌ای درباره محمدجواد ظریف نیز شکل گرفته و با توجه به اینکه او فعلا حاضر به کاندیداتوری نیست، این بحث‌ها را باید منتفی بدانیم. به‌هرحال احتمالا تا پیش از شروع نام‌نویسی کاندیداها خبر تازه‌ای از ظریف منتشر نشود. 

فارغ از این 3 گزینه که بارها از آنها شنیده‌ایم اما اینکه گزینه چهارم و احتمالا همان شگفتی کارگزاران چه کسی است، محل تامل است. گزینه‌ای که اگرچه برخی معتقدند فائزه هاشمی خواهد بود اما به نظر می‌رسد این شگفتانه کسی نباشد جز غلامحسین کرباسچی، دبیر کل کارگزاران سازندگی!

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین مرعشی در چند مصاحبه اخیر خود بر این گزاره تأکید کرده است که نامزد پنهانی داریم و در دقیقه 90 از آن رونمایی خواهیم کرد و این کار باعث شگفتی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول