اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هشدار در مورد مسافرت کرونا هندی به ایران/ نکات بهداشتی بیش از پیش رعایت شود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ویروس جهش یافته هندی را بسیار کشنده‌تر و پر قدرت‌تر از سایر ویروس‌های کرونا برشمرد و گفت: نمی‌توانیم به این زودی‌ها ماسک را از روی صورت‌هایمان برداریم و باید بیش از گذشته اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

هشدار در مورد مسافرت کرونا هندی به ایران/ نکات بهداشتی بیش از پیش رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز و رییس اورژانس و فوریت‌های پزشکی، پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: شرایط بیمارستان‌های البرز مساعد نیست و هزار و ۷۰ بیمار کرونایی بدحال تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به خستگی بیش از حد کادر درمان و روند افزایشی مراجعه بیماران به مراکز درمانی، گفت: در سال گذشته کادر درمان سخت‌ترین شرایط را تحمل و تجربه کردند و در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: برداشتن ماسک به این زودی‌ها ممکن نخواهد بود، حتی ممکن از در صورت عدم رعایت اصول و نکات بهداشتی شرایط بدتری در انتظار ما باشد.

بابایی با بیان اینکه متاسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد سویه جدیدی از این ویروس به نام کرونای هندی هستیم، اظهار کرد: این ویروس قدرت شیوع و کشندگی آن به مراتب از سویه‌های قبل بیشتر است و در هند فاجعه به بار آورده است.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه از هفته آینده تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال شروع می‌شود، گفت: قرار است سامانه‌ای طراحی شود که گروه‌های اولویت‌دار در آن خوداظهاری کرده و بعد از آن از طریق دانشگاه علوم‌پزشکی مطلع شوند که برای تزریق واکسن به کجا مراجعه کنند.

این مسئول افزود: بعد از اتمام واکسیناسیون دومین گروه اولویت‌دار به ترتیب تزریق واکسن به افراد بالای ۷۵، ۶۵، افراد با بیماری زمینه‌ای مزمن و... آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول