اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

انجام تعهدات شهرداری قم در اجرای سند بازآفرینی شهری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: سند ملی بازآفرینی شهری به‌عنوان طرح جامعی است که توسط دولت در 5 سال گذشته به تصویب رسید اما هنوز یک جلسه از این کارگروه در شهر قم برگزار نشده است.

انجام تعهدات شهرداری قم در اجرای سند بازآفرینی شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامرضا جانقربان اظهار کرد: دولت در سطح کلان، سندی را در سال ۹۵ تنظیم و مراحل قانونی آن را در مجلس شورای اسلامی گذرانده و به استانداری‌ها، راه و شهرسازی‌ها و فرمانداری‌ها به‌عنوان سند ملی بازآفرینی شهری ابلاغ و قرار شد در سطح کلان کشور رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس ستاد عالی سند ملی بازآفرینی شهری و در استان‌ها نیز استانداران به‌عنوان رئیس ستاد بازآفرینی استان و در شهرستان‌ها نیز فرمانداران به‌عنوان رئیس ستاد بازآفرینی شهری تشکیل جلسه داده و مسائل و مشکلاتی که در بافت‌های ناکارآمد شهری و بافت فرسوده را بررسی و برای آن  چاره‌اندیشی کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با تأکید بر اینکه در آن سند مقرر شد ۳۰ درصد شهرداری‌ها و ۷۰ درصد دولت و دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله راه و شهرسازی تأمین اعتبار کرده و دولت نیز از سوی دیگر اراضی مازاد خود در استان‌ها و شهرستان‌ها را به‌منظور پشتیبانی از بازآفرینی این محلات تخصیص دهد، افزود: با این کار سرمایه‌گذار را دعوت و از ظرفیت آنان به همراه مشارکت‌های مردمی به‌منظور نوسازی و بهسازی بافت ها به کار گرفته می‌شود.

جانقربان ابراز کرد: متأسفانه شاهد هستیم هنوز یک جلسه برای این موضوع مهم در شهرستان قم توسط فرمانداری که ریاست این سند ملی را بر عهده دارد برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه در وضعیت موجود شهرداری بیش از ۳۰ درصد سهم خود در بازآفرینی شهری بافت فرسوده را با اجرای معابر شهری انجام داده است، تصریح کرد: در این راستا خیابان‌های شهید روحانی، شهیدان برقعی، فاز پنجم عمار یاسر به همراه پروژه تقاطع جمهوری و میدان امام حسین(ع) اجراشده و در مناطق دیگر طرح‌های دیگری از در بازآفرینی بافت فرسوده عملیاتی شده است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول