اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مقتدایی: ۸۹ هزار میلیارد تومان جهت همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص دادیم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ۸۹ هزار میلیارد تومان جهت همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص دادیم.

مقتدایی: ۸۹ هزار میلیارد تومان جهت همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص دادیم

عباس‌ مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در جریان بررسی بودجه، ۸۹ هزار میلیارد تومان جهت همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص دادیم.

وی افزود: این اتفاق، بخشی از آلام بازنشستگان را کاهش داد و مورد استقبال جامعه بازنشستگی کشور قرار گرفت. اندکی پس از آغاز سال جدید، سازمان تامین اجتماعی احکامی را صادر کرد که مورد اعتراض جدی قرار گرفت. در همین راستا مکاتباتی با رییس جمهور و وزیر کار انجام دادم و خواستار اصلاح و دقت در احکام جدید بازنشستگان شدم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اخیرا شاهد بی دقتی هایی از سوی متولیان حوزه بازنشستگی کشور هستیم و نظارت لازم نیز از سوی وزارت کار وجود ندارد. ما در مجلس قصد تعامل با دولت را داریم و همواره سعی کرده ایم خیرخواهانه نکاتی را با وزرا مطرح کنیم. قطعا اگر توجه لازم صورت نگیرد، از ابزار نظارتی قوی مجلس بهره خواهیم برد.

وی مطرح کرد: آقای شریعتمداری باید رهنمود لازم را به مدیران صندوقهای بازنشستگی زیرمجموعه داشته باشد و در حوزه تامین اجتماعی نیز قانون را اجرا کنند و نگذارند حقوق بازنشستگان تضییع شود. سازمان تامین اجتماعی در اسرع وقت تا قبل از روز کارگر احکام جدید و اصلاح شده را صادر کند و بی دقتی گذشته را جبران کند.

مقتدایی درخصوص دومیلیون یورو پرداخت شده به سرمربی سابق تیم ملی از حساب بازنشستگان گفت: روزی شستا اعلام می کند مبلغ را دریافت کرده است. چند روز بعد وزیر در نامه ای اعلام می‌کند که پیگیری‌ها برای وصول ادامه دارد. چند روز بعد رسانه های ورزشی ابعاد جدیدی از ماجرا را مطرح می کنند. 

وی افزود: متاسفانه در مجموعه شستا شاهد عدم شفافیت و‌پاسخگویی صحیح به افکار عمومی هستیم. شستا می بایست مستند صحبت کند. شستا در گذشته مدعی بود پول را به نرخ روز دریافت کرده است، درحالیکه فدراسیون فوتبال اصل پول را هم توان پرداختش را نداشت.

مقتدایی در پایان با بیان اینکه وزیر کار باید تلاش بیشتری را در دستور کار قرار دهد، مطرح کرد: از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به عنوان راس شستا خواستار تایید اخذ دومیلیون یورو به نرخ روز شدم که در پاسخ واصله تامین اجتماعی پاسخ روشنی نداد و مطرح کرد که در جریان نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول