اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

آوگنتالر: بایرن قهرمان شد چون بزرگانی روی نیمکت داشت/فلیک با بازیکن راضی و ناراضی عالی برخورد می کند

پیشکسوت فوتبال آلمان و باشگاه بایرن گفت: مونیخی ها در فصل قبل بازیکنان با کیفیت بسیاری را روی نیمکت داشتند و فاتح اروپا شدند.

آوگنتالر: بایرن قهرمان شد چون بزرگانی روی نیمکت داشت/فلیک با بازیکن راضی و ناراضی عالی برخورد می کند

به گزارش خبرگزاری فارس، کلاوس آوگنتالر اظهار داشت: فصل قبل فلیک می توانست  کوتینیو را از روی نیمکت بایرن بلند کند و به بازی بفرستد. همان بازیکنی که بارسلونا بابتش به لیورپول 100 میلیون یورو پرداخته بود. بایرن برای کسب قهرمانی مجدد به کیفیت بسیار زیادی روی نیمکت ذخیره اش احتیاج دارد.

وی که سال ها تجربه حضور به عنوان بازیکن تیم های ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ را دارد، در مصاحبه ایی مفصل با هفته نامه اشپورت بیلد نظرش را در مورد تیم سابقش بیان کرده که به شرح زیر است:

*آقای آوگنتالر، سال ها برای بایرن مونیخ بازی کردید. در 551 بازی رسمی فرماندهی خط دفاع مونیخی ها را داشتید. در این باشگاه حتی جوانان و حرفه ای ها را هم تمرین دادید. پس کاملا به وضعیت آنها آشنا هستید. دوست داریم بدانیم نظر شما برای حضور مربی مثل یولیان ناگلس مان برای جانشینی هانس دیتر فلیک چیست؟

در بایرن همه انتظاردارند شاید مربی بیاید که برای مدتی طولانی بایستد و کارکند. ما هم می بینیم ناگلس مان تازه 33 ساله شده، پس می تواند سال ها در آنجا بماند و کارکند.

*جوان بودنش مشکلی ایجاد نمی کند؟

نه. برای من این نکته کاملا مشخص است که در ارتباط با یک مربی، اصولا موضوع خیلی جوان یا مسن بودن مطرح نمی شود. در واقع بحث بر سر این موضوع است که آیا می تواند کنترل تیم را کاملا در دست گیرد؟

*فکر می کنید ناگلس مان در بایرن چنین مربی باشد؟

او این مورد را تاکنون در جایی که بوده، نشان داده است. به اضافه این که موفقیت هم داشته است.از تجربه بین المللی برخوردار است و در جایی به اسم لاندس برگ که نزدیک مونیخ است، به دنیا آمده. با این شرایط مسلما دست یابی به یورگن کلوپ در مقطع کنونی امکان پذیر نیست. چون با لیورپول قرارداد دارد و بعد از اتمام کارش در آنجا هم می خواهد کمی استراحت کند. من هیچ گزینه دیگری را بهتر از ناگلس مان برای بایرن نمی بینم.البته وظیفه من انتخاب مربی برای بایرن نیست. فقط نظرم را گفتم. مسئولان تیم به طور قطع بهترین انتخاب را خواهند کرد.

*متاسف نیستید که مربی همچون فلیک می خواهد بایرن را در تابستان ترک کند؟

کلا این ماجرایی ناراحت کننده است. بعد از کنارگذاشتن نیکو کواچ در سال 2019 به فلیک فرصت حضور در نقش سرمربی بایرن داده شد. او هم خیلی خوب و زیبا از آن استفاده کرد...

*منظورتان کسب قهرمانی های فصل گذشته است؟

بله. فلیک در فقط یک فصل هر عنوانی که که امکانش بود، کسب کرد.او واقعا دوره درخشانی را پایه گذاری کرد و حالا می رود که تیم را ترک کند. واقعا ناراحت کننده است.

*برای این مورد دلایلی برشمرده می شود.

متاسفانه تنش دائمی میان فلیک و حمیدزیچ بسیار گسترده شد. بهترین شکل ممکن برای حل این معضل، آن بود که مربی و مدیر ورزشی مرتب با هم بنشیند و گپ بزنند. چه اشکالی داشت که می نشستند، قهوه ایی می نوشیدند و به هم می گفتند که بازیکنان خوبی را جذب کرده ایم.

*فلیک انتقاد و اعتراض دارد که بازیکنان مورد نظرش گرفته نشدند.

این مورد را درک می کنم. من این مساله را از زمانی که در سال های 2003 تا 2005 و بعد 2005 تا 2007 مربی ولفسبورگ بودم، کاملا آشنا هستم. در این حالت وقتی برای پستی بازیکن بخواهید، پیشنهادهایی می دهید اما متناسب با شرایط مالی به همه گزینه های اول و مورد نظر گاه نمی رسید. به این خاطر به عنوان مربی طبیعی است که ناراحت می شوید. چون برای تیمت بهترین بازیکنان ممکن را می خواهی.

*شما در این ماجرا از فلیک انتقاد می کنید؟

نه به  هیچ وجه. فقط می گویم زیادی ناراحت شده که بازیکنان مد نظرش گرفته نشدند.

*همین فلیک اکنون گزینه احتمالی برای جانشینی یواخیم لو در تیم ملی است. برداشت شما چیست؟

مسلم است که پیشنهاد مربیگری تیم ملی برای فلیک بسیار پرجاذبه است. چون او مناسب کار در فدراسیون و تیم ملی است. قبلا تجربه کمک مربیگری تیم ملی را داشته و حتی مدیر ورزشی در فدراسیون بوده است. پس تمام ساختارها را می شناسد. ضمن آنکه می تواند بازیکنانی مثل جمال موسیالا را که در بایرن چهره شدند در تیم ملی بیشتر مطرح کند.

*فکر می کنید در تیم ملی او کار راحتی خواهد داشت؟

احتمالا میزان استرس و دغدغه در این تیم زیاد و گسترده نیست. اکنون فلیک تحت فشاردائمی است. من این را براساس تجربه شخصی ام می دانم که چقدر کار برای یک مربی باشگاهی که هفته ای 2، 3  بازی انجام می دهد، سخت و اعصاب خردکن است. چون بلافاصله بعد از هر بازی، باید به سرعت آماده بازی بعدی شوی. در این حالت مغز شما هیچوقت به عنوان سرمربی آسودگی نخواهد داشت.

* قابلیت های فلیک را در چه زمینه های می توان دید؟

من از گفت وگوهای بسیاری متوجه شدم که که فلیک چقدر خوب با بازیکنانش برخورد می کند. هیچوقت نشنیدم که بازیکنی در بایرن علیه فلیک حرف بزند و موضع گیری کند.

*اشاره شما به برخورد خوب و قاطع است.

به باور من او آنقدر در نقش سرمربی خوب برخورد می کند که حتی بازیکنی که روی نیمکت می نشیند و مرتب به بازی گرفته نمی شود هم از فلیک شکایتی نمی کند.

واقعا این سخت ترین کار برای یک مربی است. به نظر من حتی یک چالش عظیم است تا در تیمی درجه یک شما به عنوان مربی بتوانید بازیکنان خود را راضی نگه دارید. بازیکنانی که حتی در ترکیب هم نیستند. فلیک این کار به طرز بسیار خوبی انجام می دهد.

*در آینده و بعد از وداع بازیکنانی مثل داوید آلابا و جروم بواتنگ در تابستان دفاع بایرن مونیخ را چگونه می توان دید؟

مسلما  وقتی بازیکنانی مهم و تاثیرگذار در سال های اخیر تیم مثل آلابا و بواتنگ دیگر در بایرن نباشند، ضرر و لطمه ای به تیم خواهد بود. با این نفرات بایرن به افتخارات بزرگی رسید که قابل توجه است.

* با آمدن مدافعی مثل دایو اوپامکانو از آر.ب لایپزیگ، بایرن وضعیتی خوب را در دفاع خواهد داشت؟

با اوپامکانو بایرن در  اصل صاحب مدافعی می شود که در آینده می تواند بدرخشد. می توانم تصور کنم او تا حد فرمانده خط دفاع بایرن هم پیش برود. البته بازی او مرا به یاد بواتنگ در ایام جوانی اش می اندازد که چه دینامیک، بازی هوایی و دید وسیع خوبی داشت.از این بابت می توان به بایرنی ها بابت چنین خریدی حتی تبریک هم گفت. حتی مطمئن هستم که لوکاس ارناندنس در سال های آینده چهره درخشانی برای بایرن خواهد شد.

*اما او به خاطر مصدومیت ها زیاد در ارنج نبوده.

لوکاس هرچند با رقم بحث انگیز 80 میلیونی گرفته شد، اما فکر می کنم جا برای پیشرفت دارد. با او به خاطر شرایط آمدنش خوب برخورد نشد. به هر حال باید در نظرداشت که او بازیکنی خارجی است و یک بازیکن خارجی به زمان احتیاج دارد تا با شرایط زندگی جدیدش آشنا شود.به باور من او قابلیت های زیادی در دفاع دارد. چه در قلب دفاع یا کناره ها. هرچند که تاکنون زیاد در بازی ها نبوده اما کارش را خوب انجام می دهد. میزان اشتباهاتش را کم دیده ام. حتم دارم او در آینده بهتر و بهتر خواهد شد.

*البته بایرن در دفاع و این اواخر وضعیت متزلزلی داشته. دریافت 55 گل در 48 مسابقه نکته ای درخشان برای این تیم نمی تواند باشد.

دقیقا. می دانم که فلیک از مدت ها قبل متوجه اشکال در دفاع تیمش بوده است. او می بیند مدافعان تیمش در بازی رو به جلو خوب کار می کنند.اما همین تیم درجه یک گل های زیادی از حریفان دریافت کرده است. باورم این است که مشکل فقط دفاع نیست.

*از چیزهای دیگری انتقاد  می کنید؟

به نظرم در این زمینه فقط نباید از خط دفاع ایراد گرفت. نحوه بازی دفاعی کل تیم را مورد تحلیل قرارداد. باید در زمینه کاری سخت و وسیع کرد. برای بایرن مونیخ کافی نیست مقابل تیمی مثل آرمینیا بیله فلد یک بر صفر برنده شود. برد مقابل چنین تیمی برایش وظیفه است.

بلکه باید همواره چیزی درخشان برای عرضه کردن داشته باشد.

*پس چیزی در حد تیم سال گذشته باشد؟

بی شک. اگر بایرن در فصل قبل آنگونه خوش درخشید، از نظر دفاع تیمی بسیار با کیفیت بود و بسیار چشم نواز بازی می کرد.

*آیا با توجه به مساله حذف از لیگ قهرمانان امکان دست یابی مجدد به چنین فوتبالی فراهم خواهد شد؟

ناکامی مقابل پاری سن ژرمن در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نه فقط از مالی که از نظر احساسی برای همه بایرنی ها دردناک بود. دیدیم که فلیک دلیلی بزرگی را برای این اتفاق برشمرد؛ این که کادر بازیکنانش به خوبی سال گذشته نبودند.

*و برداشت شما؟

کافی است به نیمکت ذخیره بایرن در بازی با پاریسی ها توجه و نگاه کنیم. دیدیم که روی نیمکت چندین بازیکن با استعداد اما کم تجربه در سطح بین المللی نشستند. در حالیکه فصل قبل فلیک می توانست  کوتینیو را از روی نیمکت بلند کند و به بازی بفرستد. همان بازیکنی که بارسلونا بابتش به لیورپول 100 میلیون یورو پرداخته بود. من می گویم وقتی تیمی مثل بایرن چنین برنامه فوق العاده فشرده ایی دارد و در همه جام ها بر سر مقام قهرمانی می جنگد، به کیفیت بسیار زیادی روی نیمکت ذخیره اش احتیاج دارد.

 

***آشنایی با کلاوس آوگنتالر

کلاوس آوگنتالر متولد 26 سپتامبر سال 1957 در فورستنسل از باواریاست.او در تمام دوران فوتبالش در سال های 1976 تا 1991 به بایرن مونیخ وفادار ماند و برای این تیم551 بازی کرد و 52 گل زد.

اوگنتالر در تمام سال های که بازی کرد، به عنوان مدافع میانی فعالیت کرد. به همین خاطر در سال های جوانی به عنوان یک لیبروی توانمند مطرح بود. همراه با بایرن 7 مقام قهرمانی بوندس لیگا، سه عنوان قهرمانی جام حذفی(د.اف. ب پوکال)و یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرد.

در تیم ملی آلمان نیز بین سال های 1983 تا 1990 بازی کرد که دو بار به فینال جام جهانی رسید و حتی در جام جهانی 1990 نیز مقام قهرمانی را کسب کرد.

پس از آویختن کفش هایش از سال 1991 به عنوان مربی فعالیت کرد. او ابتدا تیم جوانان بایرن را هدایت کرد. سپس دستیار تیم حرفه ای های باشگاه شد.

حتی در سال 1996 در یک مقطع به عنوان سرمربی موقت بایرن را هدایت کرد.

پس از آن تیم های گراتس اتریش، نورنبرگ، بایرلورکوزن، ولفسبورگ و اونترهاخینگ را هدایت کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول