اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

السیسی در دیدار با بن زاید: با هر گونه اقدامی برای بی‌ثبات کردن منطقه مخالفیم

ولی‌‌عهد ابوظبی در سفری به قاهره پایتخت مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

السیسی در دیدار با بن زاید: با هر گونه اقدامی برای بی‌ثبات کردن منطقه مخالفیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی شنبه شب (دیشب) با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

بن زاید و السیسی در این دیدار پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای از جمله سد النهضه را بررسی کردند و دو طرف بر استمرار تلاش‌های مشترک به منظور دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی بحران‌های موجود در تعدادی از کشورهای منطقه، تلاش برای تقویت توان کشورهای عربی جهت مقابله با چالش‌های پیشروی منطقه و تهدیدات علیه امنیت منطقه‌ای ، تأکید کردند.

بن زاید در این دیدار نقش محوری مصر به عنوان رکن اساسی امنیت و ثبات منطقه و نیز تحول بزرگ به وجود آمده در روابط مصر و امارات در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی و همچنین رشد محسوس در میانگین مبادلات تجاری و حجم سرمایه‌گذاری‌ها را ستود.

وی بر علاقه‌مندی مشترک مصر و امارات برای توسعه روابط دوجانبه تأکید کرد.

 طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»،  «بسام راضی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که السیسی و بن زاید درباره تقویت همکاری و هماهنگی مصر و امارات به عنوان رکن اساسی حمایت از امنیت ملی عربی و مقابله با دخالت‌های خارجی در امور داخلی کشورهای منطقه که به تشدید تنش‌ها، درگیری‌ها و فعالیت‌های تروریستی و افراطی منجر شده است، توافق کردند.

رئیس جمهور مصر همچنین بر پایبندی این کشور به موضع ثابت خود در قبال امنیت خلیج فارس تأکید کرد و گفت که با هر گونه اقدامی در جهت برهم زدن ثبات منطقه مخالفیم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول