اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اعلام قیمت کالاها هفتگی شد

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در ستاد تنظیم بازار استان نسبت به اعلام هفتگی قیمت کالاهای اساسی به عموم مردم و حتی قیمت استان‌های دیگر تاکید شده است، گفت: این اقدام به معنی تغییر قیمت کالا نیست، بلکه به معنی نظارت مردمی است.

اعلام قیمت کالاها هفتگی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: سامانه ستاد تسهیل با هدف درج مشکلات واحدهای تولیدی در این سامانه راه‌اندازی شده است تا در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این واحدها اقدام شود.

وی با تأکید بر اینکه تعیین تکلیف ضمانت اجرایی مصوبات ستاد نیز در سامانه تعیین شده است، اضافه کرد: انتظار می‌رود واحدهای تولیدی استان مسائل و مشکلات خود را در سامانه انعکاس دهند تا مسائل مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

استاندار زنجان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های عضو بدانند که بی‌وقفه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در این خصوص مصوبات ستاد باید اجرایی شود و به همین دلیل در جلسات حضور می‌یابند تا مسائل در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اجرای هر مصوبه‌ای طبق زمان‌بندی اعلامی انجام خواهد گرفت و طبق دستورالعمل اعلام شده بهره‌وری انرژی برق در کارخانه‌های تولیدی مورد نظر قرار می‌گیرد.

حقیقی ادامه داد: در زمان حاضر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بالاترین جایگاه در استان را داشته و مصوبات آن نیز باید بصورت فوری اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی بانک‌های استان با اختصاص تسهیلات مورد نیاز این واحدها مسیر فعالیت را هموارتر کند چراکه کوچکترین تعلل در خصوص تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی جبران ناپذیر خواهد بود، اضافه کرد: بر این اساس بازدیدی از این دو واحد تولیدی اکسیژن استان با همراهی دستگاه‌های متولی امر، مسوول شورای هماهنگی بانک‌های عامل انجام می‌گیرد و باید بلافاصله موانع  حل شود.

استاندار زنجان ادامه داد: البته باید توجه داشت که این واحدهای تولید اکسیژن ابتدا باید نیاز استان را تامین کنند و این واحدها حق خروج اکسیژن از استان را ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ستاد تنظیم بازار استان نسبت به اعلام هفتگی قیمت کالاهای اساسی به عموم مردم و حتی قیمت استان‌های دیگر تاکید شده است، اضافه کرد: این اقدام به معنی تغییر قیمت کالا نیست، بلکه به معنی نظارت مردمی است، بطوری که عده زیادی از قیمت کالاهای اساسی آگاهی ندارند و همین آگاهی می‌تواند نقش بازرسی آنان را به مراتب افزایش دهد.

حقیقی ادامه داد: با اطلاع‌رسانی هفتگی، عموم مردم با نظارت و کنترل می‌توانند تخلفات احتمالی را در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند و در این میان هیچ صنفی حق افزایش قیمت کالا را ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ضمن اشاره به اعلام هفتگی قیمت کالاها گفت: بنا بر دستور استاندار هر هفته قیمت‌های مصوب کالاها برای اطلاع احصا و به صورت مستمر به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

ناصر فغفوری به مزایای اطلاع‌رسانی هفتگی کالاها اشاره کرد و افزود: ممکن است قیمت بسیاری از کالاها نسبت به هفته قبل از آن بدون تغییر باشد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول