اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اصلاح قوانین اقتصادی مهمترین رویکرد تحقق شعار سال است

نایب رئیس هیات مدیره اندیشکده صفا با بیان اینکه ریشه مشکلات اقتصادی و واحدهای صنعتی، قوانین دست و پا گیر است، گفت: اصلاح قوانین اقتصادی مهمترین رویکرد برای تحقق شعار سال در مانع¬زدایی و پشتیبانی از تولید است.

اصلاح قوانین اقتصادی مهمترین رویکرد تحقق شعار سال است

محمدحسین فنایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد: صنایع در دهه گذشته چالش‌های زیادی داشتند که عمده ترین آن مربوط به بانک‌ها است که قوانین ضد و نقیص هم در این زمینه زیاد بوده است.

وی با بیان این‌که سال‌های زیادی از تصویب بعضی از قوانین و مقررات در حوزه صنعت و معدن گذشته و با توجه به تغییر شرایط اقتصادی و به مرور زمان باید مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرند افزود: این موضوع از مطالبات فعالان صنعت و معدن است م سال جاری که عنوان مانع‌زدایی‌ها را یدک می‌کشد فرصت بسیار مناسبی است تا به این موضوع توجه شود.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: متاسفانه رویکردی که در بانک‌ها وجود دارد و سودهایی که از تولید می‌گیرند به عنوان مانع تولید به شمار می‌رود ضمن این‌که حداکثر سود در بانکهای جهانی شش درصد است این در حالی است که در ایران حساب و کتاب درستی در نرخ بهره بانکی وجود ندارد و در مواردی تا ۳۶ درصد و قبلا تا ۴۲ درصد نیز دریافت شده است.

وی با بیان این‌که در نظام بانکی کشور مشکلات فراوانی در قوانین و مقررات برای تولید وجود دارد که باید به سرعت اصلاح شود اظهار کرد: مشکلاتی مانند تامین سرمایه در گردش، تخصیص تسهیلات صندوق توسعه ملی به واحدهای واجد شرایط استان، امور مربوط به دارایی و مالیاتی، تقسیط بدهی معوق واحدها از جمله مواردی است که بنگاه‌های تولیدی را رنج می دهد و باید در این شرایط مورد توجه قرار گیرند.

فنایی با اشاره به عدم اجرای قوانین تصویب شده برای بانک‌ها در زمینه تولید گفت: بی توجهی به شرایط بخش صنعت و به خصوص عدم اجرای قانون توسط بانک‌ها مشکلات صنعت استان را دوچندان کرده که لازم است در قوانین موجود بازنگری و اصلاح صورت گیرد.

وی با انتقاد از بخشنامه‌های خلق‌الساعه در حوزه تولید یادآور شد: خسارت ناشی از سوء مدیریت در برنامه‌ها و قوانین را نباید واحدهای تولیدی بپردازند بلکه باید از صنایع در عمل حمایت کرد و اشتغال را حفظ کرد نه اینکه شعاری و روی کاغذ و سربرگ به رونق تولید توجه داشت.

نایب رئیس هیات مدیره اندیشکده صفا با اشاره به نام گذاری سال جاری به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اضافه کرد: مفهوم پشتیبانی و مانع زدایی این نیست که صنایع را بر اساس قوانین موجود به انجام کار خلاف وادار کنیم و بعد مورد بازخواست قرار دهیم بلکه باید در قوانین بازنگری کرد تا در عمل شاهد تحقق نام گذاری سال باشیم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول