اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بررسی مشکلات ۲ واحد تولیدی در تویسرکان/ اشتغال ۵۰ نفر با رفع موانع

فرماندار تویسرکان مسوولان را موظف به رفع موانع از واحدهای تولیدی شهرستان کرد و از ایجاد اشتغال‌زایی برای ۵۰ نفر با توسعه دو شرکت تولیدی دارای مشکل خبر داد.

بررسی مشکلات ۲ واحد تولیدی در تویسرکان/ اشتغال ۵۰ نفر با رفع موانع

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ظهر امروز فرماندار، امام جمعه، فرمانده سپاه شهرستان و مدیران دستگاه‌های عامل در راستای تحقق شعار سال مبنی بر«تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» با هدف بررسی و رفع مسائل و مشکلات سر راه تولید از روند فعالیت کارخانه‌های تولیدی «بستنی همهمه» و «شرکت کارتن و شانه سبز سرکان» بازدید کردند.

در جریان بازدید از کارخانه تولیدی «بستنی همهمه» قاسم بیاتی، مدیر کارخانه با اشاره به فعالیت این کارخانه تولیدی ابتدا در روستای مبارک‌آباد در بخش مرکزی اظهار کرد: کارخانه با انتقال به شهرک صنعتی از حالت صنفی خارج و به صنعتی تبدیل شده است.

وی به افزایش میزان تولید سالانه کارخانه تولید از ۳۰۰ تن به حدود ۸۰۰ تن با توسعه کارخانه اشاره کرد و افزود: همچنین تعداد نیروهای انسانی فعال از ۱۸ نفر با توسعه کارخانه به ۴۰ نفر می‌رسد.

مدیر کارخانه میزان سرمایه‌گذاری در آن را حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دانست و از ورود و نصب دستگاه جدید برای این کارخانه تولیدی خبر داد و یادآور شد: در این صورت تعداد اشتغال‌زایی این شرکت به طور حتم افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: مهمترین نیاز این شرکت تولیدی در حال حاضر ایجاد تصفیه خانه است که نیازمند همکاری و همراهی محیط زیست به منظور آغاز فعالیت سریع‌تر کارخانه در شهرک صنعتی هستیم.

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز در این خصوص ضمن بررسی مشکل از دیدگاه مسوولان با اشاره به اینکه این مجموعه تولیدی زیر نظر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فعال شده است اظهار کرد: جابجایی این کارخانه از روستای مبارک آباد را به دلیل اثرات نامطلوب زیستی و محیطی در برنامه کاری قرار دادیم.

سید رسول حسینی با بیان اینکه طی هماهنگی با بانک عامل ترک تشریفات گرفته شد و با قیمت پایه در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفت گفت: مشکل عمده این کارخانه شامل برق و تملک اراضی از شرکت شهرک‌های صنعتی بود که انجام شده است.

وی با تاکید بر بررسی سریع مباحث زیست‌محیطی و فاضلاب کارخانه تولیدی بیان کرد: انشاءالله با همت همه به زودی شاهد آغاز کار اجرایی این کارخانه در شهرستان باشیم.

برنامه بعدی بررسی مشکلات شرکت کارتن و شانه سبز سرکان بود که با همراهی مسوولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه انجام گرفت؛ محمد ابراهیم جعفری مالک کارخانه وام دریافتی از بانک سپه را ۷۵ میلیون تومان دانست و اظهار کرد: همه بدهی اکنون این شرکت ۳۰۰ میلیون تومان است که برای توسعه شرکت نیازمند همکاری بانک هستیم.

وی خواستار دریافت تسهیلات از بانک به منظور توسعه شرکت پس از پرداخت بدهی شد و گفت: تلاش شرکت کارتن شانه سبز سرکان این است که 35 شغل ایجاد شده را به 80 اشتغال برساند.

مدیر شرکت کارتن شانه سبز سرکان تاکید کرد: در راستای تحقق توسعه شرکت کارتن و شانه سبز سرکان مسوولان در تخصیص تسهیلات، تغییر کاربری اراضی اطراف کارخانه و تامین آب ما را کمک کنند.

جعفری با اشاره به اینکه محصولات این شرکت در سراسر ایران به عنوان یک برند شناخته شده و متقاضی دارد افزود: روزانه ۴۰ هزار کفی ماست در شرکت کارتن شانه سبز سرکان با فعالیت ۳۵ نیرو تولید می‌شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان هم در این بازدید پس از شنیدن مشکلات، خواستار توضیحات لازم از سوی مسوولان مربوطه شد و تاکید کرد:به منظور تحقق شعار سال همه ما مسوولان موظف به رفع موانع و پشتیبانی از واحدهای تولیدی هستیم.

سید رسول حسینی با تاکید بر اینکه کوتاهی در انجام امور تولید که بستری بر پویایی جامعه و رونق اقتصاد می‌شود، پذیرفته نیست، تاکید کرد:کارخانه تولیدی کارتن و شانه سبز سرکان هم‌اکنون برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده که با توسعه شرکت این تعداد شغل به ۵۰ نفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چند مشکل در بازدید از جمله مسئله تامین آب مورد نیاز با توجه به توسعه این شرکت بررسی شد گفت: مجوز حفر چاه جدید برای تامین آب با رعایت حریم چاه‌های همجوار با هماهنگی امور منابع آب شهرستان پیگیری شود.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر اینکه انجام امور مورد نیاز تغییر کاربری اراضی در راستای ضوابط قانونی با توجه به اینکه این مجموعه از ملک مشاع اراضی روستای کرزان است هم انجام می‌شود بیان کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری جلسه‌ای بدهی بانکی حل شود.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه بازار تقاضا برای تولیدات شرکت کارتن و شانه سبز سرکان در سطح کشور فراهم است افزود: بازار توزیع و تولید محصولات شرکت کارتن و شانه سبز همچنین در سطح شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول