اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آخرین خبر از اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: قانون اخذ مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد سبب چالش‌هایی برای فعالان اقتصادی در این مناطق خواهد شد.

آخرین خبر از اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، قانون اخذ مالیات ارزش افزوده از مناطق آزاد که به تازگی به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده، چالش‌ها و نگرانی‌هایی را در میان مردم از بابت بی‌رونقی و میان فعالان اقتصادی این مناطق بابت رکورد این مناطق بوجود آورده است.

3 روز پیش احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در نامه‌ای به قالیباف درباره فرار سرمایه‌ها از این مناطق با تسری قوانین سرزمینی به مناطق آزاد و بی‌اثر شدن قوانین اداره این مناطق هشدار داد.

حالا اما حمید رضا مومنی که در روزهای اخیر برای معارفه مدیرعامل جدید منطقه آزاد قشم به این جزیره سفر کرده است، در این باره اظهار کرد: هم اکنون ارزش مالیات بر افزوده‌ای که در سراسر کشور اخذ می شود به مناطق آزاد تجاری تعمیم داده شده که معتقدیم این اقدام برخی چالش ها را برای فعالان اقتصادی این مناطق به همراه خواهد داشت.

 دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در راستای مرتفع کردن این چالش ها با روسای کمیسیون اقتصادی دولت و مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان تاثیر گذار در این مصوبه رایزنی‌هایی انجام داده تا با راهکاری عملی و قانونی نسبت به این مصوبه تصمیم گیری شود.

فعالان اقتصادی مناطق آزاد نیز می‌گویند: یکی از علل وجود اختلاف قیمتی جزیی میان کالاها در مناطق آزاد با سرزمین اصلی و ایجاد جاذبه برای سفر مردم به این مناطق، عدم اخذ مالیات ارزش افزوده بود که برخی از دیگر فعالیت‌های اقتصادی را در این مناطق رونق داده بود اما اگر واقعا قرار باشد تا فعالان اقتصادی این مناطق، مالیات ارزش افزوده اخذ شود دیگر به تدریج باید عنوان مناطق آزاد را از این مناطق برداشت.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان اقتصادی، اخذ این مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد را تأمین منابع مالی پایدار جدید برای دولت عنوان می‌کنند و همین طور نبود این قانون تا پیش از این را دلیلی بر تمرکز پاره‌ای فعالیت‌های غیرقانونی تجاری و بروز قاچاق عنوان می‌کنند.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول