اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

انتشار آنچه انسان یقین ندارد غلط است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان نباید همواره عیب‌های دیگران را جستجو کرده و منتشر کند، گفت: گاهی اوقات این موارد مستند نیست و انتشار آنچه انسان یقین ندارد، غلط است؛ همین مسائل مانع رشد، تعالی و ترقی انسان می‌شود.

انتشار آنچه انسان یقین ندارد غلط است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توفیق، یکی از نکات مهمی است که ما در بسیاری دعاها از خداوند متعال طلب می‌کنیم، اظهار کرد: در دعاهای ماه رمضان از خداوند می‌خواهیم که به ما توفیق روزه‌داری، اهل ذکر بودن، عبادت کردن، در معرض عذاب قرار نگرفتن و توفیق دوری از لغزش‌ها و گناهان را بدهد.

وی با اشاره به اینکه توفیق یعنی فراهم کردن راه و مسیر برای عبودیت پروردگار گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای عبودیت بوده و خداوند راه را ازهرجهت فراهم کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه رحمت الهی است و با همه ابعاد مثبت به سمت ما آمده است، افزود: بزرگ‌ترین عنایت این است که رحمت و مغفرت الهی در این ماه وجود دارد و انسان‌ها برخی مواقع به‌واسطه اعمالی که انجام می‌دهند، سبب می‌شوند که توفیق عمل از آن‌ها گرفته شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه توفیق، بهترین پیشوا و بزرگ‌ترین چیزی است که خداوند از آسمان فرو فرستاده است، تصریح کرد: خود توفیق الهی، رحمتی است که خداوند نسبت به انسان دارد و اگر توفیق الهی باشد، انسان اعمال خود را به‌خوبی انجام می‌دهد.

رمضانی با بیان اینکه توفیق، اساس رستگاری و سعادت انسان است، گفت: کسی که توفیق نداشته باشد، نمی‌تواند به‌سوی حق حرکت کند و انسان وقتی به لحاظ گناه، سنگین شود، توفیقات از او گرفته‌شده و نمی‌تواند از موقعیت و فرصت‌ها استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه هر کاری که مانع عمل صالح شود، سلب توفیق است، بیان کرد: سلب توفیق و بسته شدن مسیر از سوی خود انسان است درحالی‌که خداوند همواره مسیر را برای انسان باز می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان نباید همواره عیب‌های دیگران را جستجو کرده و منتشر کند، افزود: گاهی اوقات این موارد مستند نیست و انتشار آنچه انسان یقین ندارد، غلط است؛ همین مسائل مانع رشد، تعالی و ترقی انسان می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول