اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جمع‌آوری ۲۰۷ میلیارد تومان در قالب قرارگاه کمک مومنانه/فعالیت ۸۰ دانشجوی بسیجی در نقاهتگاه‌ها

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بیش از ۲۰۷ میلیارد تومان در قالب قرارگاه کمک مؤمنانه شامل بسته‌های معیشتی، جهیزیه، لوازم‌التحریر و سایر اقدامات دیگر بین نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار با مشارکت سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان تهیه و توزیع شده است.

جمع‌آوری  ۲۰۷ میلیارد تومان در قالب قرارگاه کمک مومنانه/فعالیت ۸۰ دانشجوی بسیجی در نقاهتگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست ویدئوکنفرانسی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) اظهار کرد: تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر درمان در طول بیماری کرونا که با ایمان و اعتقاد قلبی وارد میدان نبرد با ویروس شدند و صحنه‌هایی از ایثار و فداکاری را خلق کردند قابل تقدیر است.

وی افزود: امروز بعد از گذشت بیش از یک سال از بیماری کرونا کادر درمان با روحیه و انگیزه کافی هنوز در میدان خدمت‌رسانی حضور دارند و با ایثارگری ارائه خدمت می‌کنند که روحیه آنها برگرفته از فرهنگ دینی و انقلابی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: سفارش و تأکید مقام معظم رهبری امروز به دستگاه‌ها و همه مردم مشارکت و همکاری همه‌جانبه برای کنترل و ریشه‌کنی این بیماری است که این مسئله باید در ماه مبارک رمضان بیشتر ادامه پیدا کند.

کریمی گفت: در طول این سال‌ها ملت ایران هر زمانی که در برابر آزمون‌ها و حوادث سخت قرار گرفته با تأسی از فرهنگ دینی و انقلابی و با مشارکت و هم افرایی توانسته موفق بیرون بیاید که در برابر بیماری کرونا هم این‌گونه است.

وی افزود: امروز در برابر موج چهارم بیماری نقش مردم بسیار برجسته است که اگر بسیج عمومی در کنار دستگاه‌ها قرار گیرد قطعاً می‌تواند بیماری را کنترل کند و امروز این اقدام در قالب طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی بروز پیدا کرده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمان در استان مرکزی تاکنون بیش از ۴۳ عنوان خدمت به طور مستمر به مردم ارائه شده که در مقابله با موج چهارم با جدیت بیشتری در حال انجام هستند.

کریمی خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۲۰۷ میلیارد تومان در قالب قرارگاه کمک مؤمنانه که شامل بسته‌های معیشتی، جهیزیه، لوازم‌التحریر، کارت هدیه، بسته بهداشتی، گوشت، مرغ، تبلت، گوشی، ساخت و تعمیر منازل محرومین، کمک به مناطق محروم و سایر اقدامات دیگر بین نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار با مشارکت سایر دستگاه‌های خدمت رسان تهیه و توزیع شده است.

وی اضافه کرد: سپاه و بسیج با همه توان برای کنترل موج چهارم و کاهش آسیب‌های بیماری در میدان خدمت‌رسانی حضور دارد و همه باید برای اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی مشارکت داشته باشند چراکه این طرح موفقیت و کارآمدی خود را در مرحله گذشته اثبات کرده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و افراد آسیب‌دیده همواره از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده و لذا برای تحقق فرمایشات ایشان همه ظرفیت‌ها را باید به‌کارگیری کنیم.

انجام ۱۱۳ هزار تست سریع در قالب طرح شهید سلیمانی

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح‌الله استان نیز گفت: سپاه پاسداران در شرایط شیوع موج چهارم بیماری کرونا همچون گذشته در کنار کادر درمان خواهد بود و با همه توان آنها را یاری می‌کند.

محمدتقی امینی اظهار کرد: آموزش چهره به چهره مردم، تهیه جزوه‌های آموزشی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش، ضدعفونی اماکن، مساجد و معابر بخشی از فعالیت‌های گسترده در موج چهارم توسط سپاه و بسیج است که در کنار طرح شهید سلیمانی انجام می‌شوند.

 

وی افزود: بیش از ۱۲۷ روحانی از بسیج طلاب برای انجام کارهای تبلیغی به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند و ۱۰۵ روحانی بسیجی به عنوان همیار بیمار در بیمارستان‌های کرونایی و ۶۷ بسیجی طلبه برای تغسیل و تدفین خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح‌الله استان بیان کرد: همچنین ۸۰ نفر از دانشجویان بسیجی رشته‌های پزشکی و پرستاری برای اداره کردن نقاهتگاه‌ها فعالیت می‌کنند که هم‌اکنون ۲ نقاهتگاه در ۲ نقطه شهر اراک با ظرفیت ۱۵۰ تخت فعال هستند که تا ظرفیت ۳۶۰ قابل افزایش می‌باشند.

امینی ادامه داد: بیش از ۱۱۳ هزار تست سریع در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده که در موج چهارم تست‌های سریع انجام خواهد شد.

وی گفت: ۱۱۳ هزار و ۸۳۳ نفر خدمات حمایتی بهداشتی و درمانی، ۵۵ هزار نفر خدمات حمایتی معیشتی، ۳ هزار و ۱۳۲ نفر خدمات اکسیژن‌تراپی و ۲ هزار و ۶۳۶ نفر خدمات بیمارستانی در قالب طرح شهید سلیمانی دریافت کرده‌اند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح‌الله استان یادآور شد: بیش از ۱۲۵ هزار و ۷۱۶ سالمند و ۱۵۱ هزار و ۷۶۴ بیمار زمینه‌ای و مادر باردار تحت پوشش ویژه طرح شهید سلیمانی هستند که مجموعاً بیش از ۲۷۷ هزار نفر شامل می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول