اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فعالیت بیش از ۴ هزار تیم در طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع خطرناک موج چهارم ادامه طرح شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۴ هزار و ۲۴ تیم هم‌اکنون در سطح استان فعالیت دارند.

فعالیت بیش از ۴ هزار تیم در طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید محمددوست ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان شیوع  بیماری کرونا بسیج و سپاه با همه توان برای مقابله با بیماری و کاهش آسیب‌های ناشی از آن وارد میدان شدند که بسیج جامعه پزشکی با توجه به رسالت‌های خود در کنار سایر اقشار اقدامات مؤثری انجام داده است.

وی افزود: اوج اقدامات بسیج در مبارزه با بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی اتفاق افتاد که این طرح دستاوردهای بسیار زیادی برای مردم و سیستم بهداشت و درمان داشت که مهمترین آن ایجاد زیرساخت‌های مناسب و طنین‌انداز کردن روحیه جهادی و ایثارگرانه برای مقابله با بیماری در بین اقشار جامعه بود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: با توجه به شیوع خطرناک موج چهارم ادامه طرح شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۴ هزار و ۲۴ تیم هم‌اکنون در سطح استان فعالیت دارند که ۲ هزار و ۱۹۹ تیم رصد و شناسایی، ۶۲۵ تیم حمایتی، ۱۳۴ تیم مراقبتی، ۶۶۰ تیم نظارتی، ۴۰۶ تیم ره‌گیری هستند.

محمددوست ادامه داد: بیماریابی و رصد برای انجام اقدامات مراقبی و حمایتی از مهمترین اقدام در طرح شهید سلیمانی است که بسیجیان در کنار کادر مرکز بهداشت اقدامات لازم را انجام می‌دهند و در این مرحله علاوه بر اینکه وضعیت سلامت سایر اعضاء بررسی می‌شود وضعیت اقتصادی خانواده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا نسبت به رفع آنها اقدام حمایتی سریع صورت گیرد.

وی اضافه کرد: نظارت یکی دیگر از ابعاد طرح شهید سلیمانی است که بسیجیان با کمک سایر اقشار به شکل محله‌ای نظارت بر اصناف محلات را انجام می‌دهند و در این قالب علاوه بر انجام توصیه‌ها و دستورالعمل‌ها آموزش‌های لازم برای اجرای دقیق پروتکل‌ها به آنها ارائه می‌شود که سایر اقشار بسیج در این مرحله نقش‌آفرینی می‌کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان گفت: رصد خانه به خانه که برای اجرای آن سفیران سلامت در نظر گرفته شده از دیگر ابعاد طرح شهید سلیمانی است که در هر محله رابطین سلامت نیز مشخص شده‌اند و به شکل خانه‌ای و محله‌ای و در نهایت منطقه‌ای کار رصد را انجام می‌دهند.

محمددوست تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی یکی دیگر از ابعاد طرح شهید سلیمانی است که سپاه و بسیج با در نظر گرفتن عناوین خدمتی مسئله حمایت را به شکل فراگیر و محله‌ای انجام می‌دهند.

وی افزود: در گام جدید مقابله با کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی واکسیناسیون هم به فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی اضافه شده که جلسات هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی برای نحوه و چگونگی کمک در حال انجام است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان اظهار داشت: در استان مرکزی طی روزهای آینده واکسیناسیون عمومی مردم آغاز خواهد شد که روز سه‌شنبه افراد بالای ۸۵ سال واکسینه می‌شوند و بسیج جامعه پزشکی در کنار دانشگاه به واکسیناسیون عمومی کمک خواهد کرد و در میدان خدمت‌رسانی حضور خواهد داشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز گفت: کلیه جزئیات مقابله همه‌جانبه و کاهش آسیب‌های بیماری کرونا در طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی دیده شده که در این راستا قرارگاه استانی شهید سلیمانی از آبان ماه سال گذشته تشکیل شده است.

محمد گودرزی اظهار کرد: در طرح شهید سلیمانی کار به شکل قرارگاهی دنبال می‌شود؛ قرارگاه‌های شهرستانی در کلیه شهرستان‌ها تشکیل شده و در کلیه محله‌ها و مناطق نیز فعال شده‌اند.

وی افزود: کلیه فعالیت‌ها و اقدامات در طرح شهید سلیمانی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و البته مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌ها و همیاری مردم برای اجرای دقیق بسیار اهمیت دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۵ هزار و ۲۹۲ بسیجی و ۱۸۳ هزار سفیر سلامت آموزش‌های تخصصی دیده‌اند که در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

گودرزی ادامه داد: همچنین بیش از ۳۵۳ هزار و ۲۵۸ خانواده آموزش دیده‌اند و بیش از ۱۲۵ هزار و ۴۶۳ مشاوره تلفنی دریافت کردند و ۵۴ هزار و ۹۷۳ ره‌گیری و پیگیری در منازل نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: در سطح استان ۱۲ نقاهتگاه به همت بسیجیان و مشارکت سپاه و ارتش راه‌اندازی شده که بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در قالب قرارگاه کمک مؤمنانه و طرح شهید سلیمانی نیز فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول