اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

حداقل 300 هزار مخاطب در لحظه رادیو را می شنوند

مدیر رادیو تهران گفت: در رادیو تهران کمترین مخاطب ما کمتر از 400 تا 500 هزار نفر در لحظه نیست و یک برنامه رادیویی در پایین ترین حد خود در لحظه 200 تا 300 هزار مخاطب دارد

حداقل 300 هزار مخاطب در لحظه رادیو را می شنوند

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا صحراگرد مدیر شبکه رادیویی تهران با برنامه سعادت آباد رادیو تهران در روز 4 اردیبهشت، سالروز راه اندازی رادیو در ایران گفتگو کرد.

گذر سریع عمر در 27 سال فعالیت در رسانه ملی

مدیر رادیو تهران ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و روز رادیو، پیشاپیش سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: سال 73 وارد رادیو شدم و از آن روز تقریبا 27 سال می گذرد. این ایام بسیار زود گذشت و در این مدت در خدمت 5 رئیس سازمان(آقایان؛ هاشمی، لاریجانی، ضرغامی، سرافراز و علی عسگری) بوده ام و با آقایان؛ محسن مهاجرانی، خجسته، صوفی ، شاه آبادی، بخشی زاده و خانم آبروانی کار کرده ام.

تعامل با همکاران شبکه و معاونان، شیرین و لذت بخش است

صحراگرد در پاسخ به اینکه تعامل با معاونان سختتر است یا همکاران شبکه؟ بیان کرد: کار با این دو قشر شیرین و لذت بخش است و کار می تواند سیری خوشایند داشته باشد و یا برعکس می تواند کار به شکلی که برنامه ریزی کرده‌ایم پیش نرود. اگربستر هردو نیت درست و صداقت باشد، انتهایی شیرین دارد.

حداقل 300 هزار مخاطب در لحظه رادیو را می شنوند

مدیر شبکه رادیویی تهران با اشاره به اینکه من اعتقادی به برخی نرم افزارها (کلاب هاوس) در ایجاد محفل های کوچک حداکثر 10 هزار نفری با فریب مخاطب ندارم گفت: یک برنامه رادیویی در پایین ترین حد خود در لحظه 200 تا 300 هزار مخاطب دارد و در رادیو تهران کمترین مخاطب در این ساعت کمتر از 400 تا 500 هزار نفر نخواهد بود. وقتی حرفی برای همه گفته می شود باید دقت کرد آیا این حرف باید زده شود و یا زده نشود. رسانه ملی هم چون به همه مردم تعلق دارد حق ندارد به مسائل درونی که می‌تواند مورد سوء استفاده و دستاویز دیگران قرار گیرد و امیدواری مردم را از بین ببرد ورود کند و این مسئله لزوما به معنای عدم صداقت رسانه ملی نیست.

 

رادیو رسانه ای گرم است و هیچ وقت نمی‌میرد

وی به گفتگوی خود با روزنامه جام جم اشاره کرد و افزود: من با تیتر جام جم که" تا بشر زنده است رادیو هم زنده است" موافقم و به آن باور دارم. برخی رسانه ها با ورود برخی رسانه های دیگر می تواند کم رنگ و یا پرفروغ شود ولی علیرغم وجود رسانه های مکتوب و تصویری رادیو ماندگار است و اصالت دارد. گاهی اوقات در رسانه های مکتوب آن چیزی که هدف گوینده است و مفهموم مد نظر برای اینکه لحن منتقل نمی شود، به طور کامل به دل مخاطب نمی‌نشیند و در تصویر به دلایل جزئیات اضافه ای که در آن وجود دارد حتی حرف اشتباه را متوجه نمی شویم. مخاطب گول می خورد و با تصویر همراه می‌شود. در رسانه‌های مجازی هم فریب هایی وجود دارد. اما رادیو رسانه ای گرم است. این گرما به معنای آکادمیک نیست. در رادیو صمیمیت و صفا هست و ارتباط گیری مخاطبان با آن بیشتر است و آنها می توانند نظرات خود را راحت تر بیان کنند. اینها باعث می شود رادیو هیچ وقت نمیرد و تا زمانیکه ما هستیم و زندگی می کنیم رادیو هم هست.

 

افزایش دریافتی کارمندان رادیو به دلیل تورم فعلی به چشم نمی آید

صحراگرد در واکنش به این نکته که رادیو معروف است به رسانه "از دیرباز تاکنون" و اینک چرا حقوق های رادیو در همان دیرباز مانده است گفت: اینکه چرا این اتفاق افتاده؟ و یا اینکه توجیه آن چیست؟ و اینکه چگونه می توانیم این مشکل را درست کنیم؟ زوایای محتلفی دارد. در مقطعی زمان دکتر لاریجانی نرخنامه های سازمان در حال تغییر بود. در آن زمان آقای مهاجرانی معاون صدا بودند و آقای مسعود صادقی مدیر اطلاعات و برنامه ریزی رادیو بودند و تصورشان این بود که نرخ رادیو برای حفظ بودجه بیت المال نباید خیلی بالاتر رود و خدا و دین و حق الناس حتما باید لحاظ کرد. در آن زمان من کارشناس اطلاعات و برنامه ریزی بودم و اعتقاد مدیران بر این بود که با درنظرگرفتن همه مسائل باید عشق، پاکی و صداقت رادیو را حفظ کرد.

وی افزود: واقعیت این است که حداقل من به عنوان مدیر رادیو تهران سعی کردم برآوردها را نسبت به نرخنامه رادیو افزایش دهم و اینکار هم انجام شد. اما اینکه با تورم و گرانی ایجاد شده در کشور حتی اگر ترمیمی هم صورت گیرد خیلی به چشم همکاران نمی آید و در نهایت دریافتی می تواند 50 درصد افزایش پیدا کند که با تورم فعلی به چشم نمی آید.امروز فقط همکاران رادیو نیستند که به واسطه شرایط اقتصادی روزهای سختی دارند بلکه بخش عمده ای از مردم با این مشکل مواجه هستند.

 

امیدوارم گشایش اقتصادی در 100 روز آخر دولت فعلی اتفاق بیفتد

 امیدوارم همه کمک کنند در زمان باقیمانده دولت، اگر واژه "صد روزه اول- گشایش های اقتصادی" محقق نشده ان شاء الله برای صد روز آخر اتفاق بیفتد و با انتخاب خوبی که مردم در خردادماه خواهند داشت؛ دولتی تازه نفس با مدیرت قوی و روحیه جهادی سر کار بیاید و اتفاقی رخ دهد که از صد روز آخر دولت دوازدهم شروع شود تا افتخاری برای دولت فعلی و دولت آینده باشد.

 

از مردم خواهش می کنم به دستورات ستاد کرونا عمل کنند

مدیر شبکه رادیویی تهران در ادامه به شرایط حاد کرونایی کشور اشاره کرد و از مخاطبان رادیو تهران خواهش کرد: تمامی دستورات ستاد کرونا و تلاشگران در این حوزه را جدی بگیرند و به آن عمل کنند. شستشوی مرتب دستها، ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار مهم است.  همه ما می گوییم، پیشگیری بهتر از درمان است اما گاهی اوقات خسته می شویم ولی یک لحظه کاستی موجب می شود که خودمان و اطرافیانمان سختی های زیادی را متحمل شویم.

 

کادر بهداشتی و رسانه ای در مقابله با کرونا تلاش می کنند

وی افزود: برخی می گویند کادر درمان خسته است اما من این واژه را قبول ندارم. کادر درمان ما بسیار قوی، پر انگیزه و پر تلاش کار می کنند و زحمت می کشند و وظیفه خود را انجام می دهند همانگونه که همکاران من در رادیو و رسانه در حال تلاشند و ما هم در خط مقدم  مقابله با این بیماری هستیم.

 

برپایی انتخابات پرشور با انتخاب درست مردم

صحراگرد در پایان این این گفتگوی رادیویی اظهار امیدواری کرد: ان شاء الله انتخابات جدی گرفته شود و اجازه ندهیم برخی موارد ما را دلسرد کند. همه ما می دانیم از انتخابات چه می خواهیم. ان شاء الله انتخابی درست، قوی، پرشور و مثمر ثمر داشته باشیم.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول