اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مبارزه با آقازادگی از شاخصه‌های دولت اسلامی است

رئیس پژوهشکده فقه نظام گفت: یکی از شاخصه‌های دولت اسلامی، مسئله مبارزه با انحراف اطرافیان مسئولان و پدیده آقا زادگی است که به صورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد.

مبارزه با آقازادگی از شاخصه‌های دولت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در برنامه رسانه‌ای بیان نکات تفسیری جزء دوازدهم قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: بر اساس آیات ۴۶ و ۴۷ سوره هود یکی از شاخصه‌های دولت اسلامی مبارزه با انحراف اطرافیان مسئولان دولت و پدیده آقازادگی است.

وی عنوان کرد: کارگزار اسلامی نباید حاشیه امنی برای فرزندان و بستگان خود ایجاد کند و دلسوزی نباید منجر به تبعیض و ظلم نسبت به دیگران شود.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: در آیات مختلف قرآن کریم، از امتحان الهی نسبت به محبت به وابستگان خبر داده‌شده و گوش‌زد شده است که مبادا این محبت مانع اجرای عدالت شود.

وی یادآور شد: شغل آقازاده‌هایی که در کشورهای غربی سرمایه‌گذاری کرده‌اند در گرو سازش با غربی‌هاست و باید این‌گونه افراد مورد طرد کارگزاران دولت اسلامی واقع شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بر اساس آیات ۸۴ و ۸۵ ریشه‌کن کردن ساختارهای فسادزا از شاخصه‌های دولت اسلامی است که در این آیات به بخش‌هایی از اقدامات حضرت شعیب در خصوص مبارزه با فسادهای اقتصادی اشاره‌شده است.

وی در ادامه افزود: پایمال کردن حقوق مردم به بهانه آزادی در معاملات و فعالیت‌های اقتصادی جایز نیست و مصلحت جامعه وابسته به ایجاد محدودیت در رابطه با فعالیت‌های اقتصادی است و کارگزار دولت اسلامی باید در اوج طهارت و پاکی باشد تا بتواند با پدیده فساد اقتصادی مبارزه کند.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: کارگزاران فاسد نمی‌توانند با فساد مبارزه کنند و سلامت و پاکی از حیث اقتصادی از شاخصه‌های دولت و یک کارگزار دولتی است.

وی افزود: بر اساس آیه ۱۱۳ سوره هود، بی‌اعتمادی به دشمن و اعتماد  به توان و ظرفیت‌های داخلی از دیگر شاخصه‌های دولت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: دشمنان به دنبال دل‌سرد کردن مردم از حضور در انتخابات هستند چون مخالف استقلال ایران و موافق وابسته کردن مردم و کشور به غربی‌ها هستند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول