اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

افزایش‌ چالش ژاپنی‌‌ها در فاصله 3 ماه مانده به برگزاری المپیک/ توکیو بدون توقف؟

با وجود افزایش نگرانی‌ها از شیوع کرونا، ژاپن همچنان به برگزاری المپیک مصمم است اما در رقابتی جدی با افکار عمومی به سر می برد.

افزایش‌ چالش ژاپنی‌‌ها در فاصله 3 ماه مانده به برگزاری المپیک/ توکیو بدون توقف؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حالی که حدود ۳ ماه تا برگزاری المپیک توکیو باقی است، ژاپن بیش از گذشته با چالش‌های مختلفی روبرو شده که ابهاماتی را درباره برگزاری بازی‌ها به وجود می‌آورد. با وجود اینکه مقامات برگزاری و کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرد‌‌ه‌اند مسابقات از اول مرداد آغاز خواهد شد اما افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جهان، اعلام وضعیت اضطراری در توکیو و چند شهر ژاپن، لغو کسب سهمیه المپیک در رشته‌های مختلف، انصراف ژاپن از میزبانی مسابقات کسب سهمیه و ... از جمله مواردی است که ابهاماتی درباره برگزاری این رقابت ها به وجود می‌آورد.

* کندی واکسیناسیون در ژاپن و افزایش اعتراضات به برگزاری المپیک

فروردین ماه سال گذشته بود که کمیته بین‌المللی المپیک با هماهنگی شینزو آبه نخست وزیر وقت ژاپن، تصمیم به تعویق یک ساله المپیک گرفت؛ موضوعی که در طول تاریخ بازی‌ها بی سابقه بود. با گذشت زمان و امیدواری به کشف واکسن، تاکیدات به برگزاری المپیک در موعد برنامه‌ریزی شده بیشتر شد اما چالش‌های مختلف و افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جهان، نگرانی‌هایی را در برگزاری ایجاد کرده است.

با وجود اینکه ژاپن جزو کشورهایی است که آمار بالایی در ابتلا به کرونا ندارد اما در چند وقت اخیر با افزایش شمار مبتلایان، دولت مجبور شد در توکیو و چند منطقه دیگر برای چندمین بار شرایط اضطراری اعلام کند. کندی واکسیناسیون حدود یک درصد مردم نیز باعث شد تا مخالفان المپیک بیش از گذشته معترض شوند.

همچنین این نگرانی‌ها باعث شد تا مقامات برگزاری تصمیم بگیرند حمل مشعل در برخی نقاط پشت درهای بسته و بدون حضور مردم برگزار شود؛ هر چند اقدامات شدید علیه کرونا باز هم کارساز نشد و اولین کرونایی در مراسم حمل مشعل به ثبت رسید.

نکته دیگری که در خصوص برگزاری المپیک ابهاماتی را به وجود می‌آورد، مربوط به مخالفت شهروندان سرزمین آفتاب است. در این خصوص بارها توسط رسانه‌های معتبر ژاپنی نظرسنجی صورت گرفته و بیش از ۷۰ درصد مردم خواهان لغو  یا تعویق دوباره المپیک شده‌اند.

نگرانی شهروندان ژاپنی از افزایش کرونا به دلیل حضور چندین هزار شرکت کننده در المپیک باعث شد تا کمپینی با نام "مخالف المپیک" صورت بگیرد. موج اعتراضات حتی به مراسم حمل مشعل هم کشیده شد؛ به طوری که چند روز پیش در یکی از مناطق ژاپن در جریان حمل مشعل، گروهی معترض شعارهایی سر دادند و مخالفت خود را با برگزاری این مسابقات مطرح کردند؛ هر چند صدای معترضان در شبکه رسمی ژاپن سانسور شد.

 

* انصراف ژاپن از میزبانی‌های کسب سهمیه المپیک

ژاپن در مسابقات مختلف کسب سهمیه المپیک میزبانی را بر عهده گرفت تا بتواند ورزشگاه خود را برای بازی‌های ۲۰۲۰ آزمایش کند اما وضعیت کرونا در جهان باعث شد تا سامورایی ها از چند میزبانی انصراف دهند.

مسابقات جهانی ژیمناستیک و کسب سهمیه المپیک قاره ای در ۶ وسیله و همینطور مسابقات جهانی شیرجه از جمله رویدادهایی بود که انصراف خود را از میزبانی اعلام کرد. با این انصراف، مسابقات کسب سهمیه ژیمناستیک برگزار نخواهد شد تا فدراسیون جهانی طرح جدید خود را برای المپیکی‌ها اعلام کند.

ژاپن همچنین مسابقات آزمایشی رشته‌های مختلف از جمله دوچرخه‌سواری، تیراندازی و ... را نیز لغو کرد. مقامات دولتی استان‌های مختلف ژاپن نیز اعلام کردند در این شرایط کرونایی پذیرای ورزشکاران و میهمانان خارجی نخواهند بود.

نگرانی از شیوع ویروس کرونا باعث شد تا شهرهای مختلف ژاپن حضور ورزشکاران خارجی را ممنوع کنند.

 

* برگزاری المپیک به هر قیمتی

با وجود چالش‌های پیش رو، باز هم کمیته برگزاری بازیها تاکید دارد که برنامه‌ای برای لغو المپیک وجود ندارد. دولت توکیو با افزایش اقدامات علیه کووید 19 در نظر دارد به هر قیمتی که شده این رقابت ها را برگزار کند. در حالی که پیش از این دولت ژاپن مسافران خارجی را موظف کرده بود بعد از ورود به خاک این کشور بعد از 72 ساعت تست دهند، حالا این محدودیت افزایش یافته و مسافران توکیو باید در طول 96 ساعت، 2 بار تست کرونا دهند.

انجام هر روزه تست کرونا از ورزشکاران و قرنطینه آنها در دهکده از دیگر مواردی است که مقامات ژاپنی قرار است برای جلوگیری از شیوع کووید 19 در طول المپیک انجام دهند. حالا باید دید با این شرایط کرونا در جهان و چالش‌های پیش رو المپیک برگزار خواهد شد یا خیر؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول