اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

برای برگزاری حج تمتع ۱۴۰۰ با هر شرایطی آمادگی داریم

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: این سازمان با پیش‌بینی‌های انجام شده برای سناریوهای مختلف در نحوه برگزاری حج تمتع امسال آمادگی دارد و برنامه‌ریزی های لازم در دست انجام است و منتظر پاسخ رسمی عربستان در این زمینه هستیم.

برای برگزاری حج تمتع ۱۴۰۰ با هر شرایطی آمادگی داریم

به گزارش خبرگزاری فارس، علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: وزارت حج عربستان علیرغم پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد ما و سایر کشورهای اسلامی، هنوز پاسخی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری حج تمتع امسال نداشته است.

 وی عنوان کرد: در این میان مباحثی مطرح است که عربستان با پذیرش درصدی از سهمیه کشورهای اسلامی و شرط واکسیناسیون، قصد برگزاری حج امسال را دارد، اما تاکنون این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است.

 وی با بیان اینکه حج تمتع سال گذشته فقط محدود به حضور اتباع عربستانی و اتباع خارجی مقیم عربستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود، افزود: هنوز برنامه‌ای برای شیوه برگزاری مراسم حج امسال از سوی کشور میزبان اعلام نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به رویکرد عربستان و وزارت صحه این کشور در برگزاری عمره ماه مبارک رمضان و دستورالعمل‌هایی مبنی بر واکسیناسیون و قرنطینه ۷۲ ساعته در بدو ورود زائران گفت: به نظر می‌رسد عربستان در حال  ارزیابی امکان برگزاری حج تمتع و پذیرش محدود حجاج از خارج این کشور است.

وی با بیان اینکه در صورت برگزاری حج، اولویت ما در سازمان و نیز ستاد ملی مقابله با کرونا سلامت، آرامش و امنیت زائران کشورمان است، اظهار کرد: در این راستا وزیر بهداشت و درمان وعده داده که در صورت برگزاری حج و الزام واکسیناسیون حجاج، تمامی واکسن مورد نیاز زائران در موعد مقرر تامین می‌شود.

‌رشیدیان با تاکید بر اینکه برای تمامی احتمالات در نحوه برگزاری حج تمتع آمادگی داریم، گفت: سال گذشته ثبت نام‌ها را انجام داده و ارز مورد نیاز حجاج نیز با مصوبه و موافقت دولت با نرخ ارز مصوب سال گذشته تامین کردیم که این مهم موجب شد تا نوسانات نرخ ارز تاثیری بر ارز حجاج نداشته باشد.

‌وی در این میان با اشاره به نوسانات قیمت خدمات در عربستان، افزایش قیمت بنزین و نیز مالیات بر ارزش افزوده و تاثیرات آن‌، گفت: شنیده‌ها حاکی است کشور میزبان در صورت برگزاری حج تمتع برخی دستورالعمل‌ها شامل محدود کردن تعداد حجاج در اتاق‌ها و کاهش تعداد مسافران در اتوبوس‌ها را مدنظر دارد که این اقدامات ممکن است موجب افزایش هزینه‌های ارزی شود.

‌رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: برای تعیین این هزینه‌ها درصورتی که عربستان موضع رسمی خود در خصوص حج تمتع و نحوه پذیرش حجاج را اعلام کند، توسط کارشناسان ما در قرارداد با شرکت‌های خدماتی کشور میزبان و برنامه‌ریزی‌ها مشخص و اعلام می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول